همایش ملی «آلاینده‌های کشاورزی و سلامت غذایی» برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/همایش ملی «آلاینده‌های کشاورزی، سلامت غذایی، چالش‌ها و راهکارها»، هفتم تا نهم اسفندماه امسال در دانشگاه کشاورزی و منابع‌طبیعی رامین خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر سیروس جعفری، دبیر اجرایی این همایش ملی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: مهلت ارسال چکیده و اصل مقالات به دبیرخانه همایش از اول مرداد ماه تا 15 مهرماه است.

وی اظهار کرد: به‌ علت محدودیت زمان، مهلت ارسال چکیده و اصل مقالات، همزمان و زمان داوری هم از اول آبان‌ ماه تا اول آذرماه است، همچنین نتایج داوری مقالات از 15 تا 30 آذرماه اعلام می‌شود.

جعفری تصریح کرد: این همایش در 15 محور «تاثیر آلاینده‌ها بر سلامت مصرف‌کننده»، «سلامت غذایی، آلاینده‌ها و توسعه پایدار»، «نقش آموزش و ترویج در سلامت غذا»، «پدافند غیرعامل در حوزه امنیت غذایی»، «راهکارهای سریع و ارزان‌قیمت برای تشخیص آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی»، «دانش بومی و سلامت غذایی»، «کشاورزی ارگانیک، پایداری محیط زیست و سلامت غذایی»، «شیوه‌های نوین در حذف آلاینده‌ها»، «زیست‌فناوری و امنیت غذایی عناصر سنگین»، «سموم، کودها و آلودگی محصولات کشاورزی و محیط زیست»، «چالش‌های اجرای قوانین و استانداردها»، «نقش صنایع بسته‌بندی در بهداشت مواد غذایی»، «آلودگی فرآورده‌های گوشتی و لبنی»، «آلودگی فرآورده‌های زراعی و باغی» و «تاثیر آلاینده‌ها بر تولید و عملکرد» برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی این همایش ملی خاطرنشان کرد: بررسی راه‌های تأثیر آلاینده‌هایی کشاورزی اعم از کود و سموم بر سلامت غذایی انسان و راهکارهایی برای حذف یا کاهش مخاطرات این آلاینده‌ها از اهداف برگزاری این همایش است.

 جعفری افزود: در حال حاضر سایت این همایش به آدرس اینترنتی www.acfs1392.com راه‌اندازی شده‌ و آماده دریافت مقالات است.  

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید