کتاب «دیاگرام‏های نیروی محوری، نیروی برشی و ممان خمشی» به چاپ دوم رسید

http://www.callforpapers.ir/ویرایش و چاپ دوم كتاب «دیاگرام‏های نیروی محوری، نیروی برشی و ممان خمشی» تدوین دکتر علی خیرالدین استاد دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان، در شمارگان یک هزار و دویست جلد توسط انتشارات دانشگاه سمنان منتشر گرديد.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) در پیشگفتار این کتاب می‏خوانیم:
یکی از مراحل مهم در طرح و محاسبه یک سازه، تعیین نیروهای داخلی در اعضا می‏باشد. در این راستا محاسبه مقادیر ماکزیمم و مینیمم نیروی محوری، برشی و لنگر خمشی از اهمیت خاصی برخوردار است. همچنین رسم دیاگرام‏های نیروی محوری، برشی و لنگر خمشی این امکان را به طراح می‏دهد که نحوه توزیع نیرو و رفتار سازه را شناسایی کرده و ابعاد را به‏گونه‏ای محاسبه نماید که طرح اقتصادی و بهینه باشد.
مجموعه حاضر که نحوه رسم دیاگرام‏ها را به روش‏های مختلف ارائه می‏دهد قابل استفاده برای کلیه دانشجویان مهندسی به خصوص مهندسی عمران، مکانیک، متالورژی و صنایع می‏باشد. در تدوین این کتاب که به عنوان مکمل دروس استاتیک و مقاومت مصالح به شمار می‏رود سعی شده مفاهیم به صورت ساده و به کمک مثال‏های متعدد مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
در فصل اول کتاب خواننده با مقدماتی از اعضای خمشی به‏ویژه تیرها آشنا می‏شود. فصل دوم به نحوه ترسیم دیاگرام‏های نیروی محوری اختصاص یافته است. در فصل سوم که مهمترین قسمت کتاب محسوب می‏شود روش‏های مختلف ترسیم دیاگرام‏های برشی و لنگر خمشی در تیرها مورد بحث و بررسی قرار می‏گیرد. فصل چهارم به محاسبه نیروی محوری، نیروی برشی و لنگر خمشی در اعضای منحنی شکل تخصیص داده شده است. محاسبه نیروی برشی و ممان خمشی تحت اثر بارهای متحرک موضوع فصل پنجم را تشکیل می‏دهد. در فصل ششم که آخرین فصل کتاب می‏باشد حدود 200 مساله حل نشده در سه سری آسان، متوسط و مشکل به همراه تمرینات حل شده کاربردی برای تیرهای ساده و طره‏ای شکل ارائه شده‏اند و در انتها منابع و ماخذی که در تهیه این مجموعه از آن‏ها استفاده گردیده ذکر شده‏اند.
علاقه‎مندان می‎توانند جهت تهیه کتاب به فروشگاه‎ انتشارات دانشگاه سمنان واقع در پردیس شماره 2 دانشگاه سمنان مراجعه نموده و یا با مهندس پویان فخاریان (09127563681، pouyanfakharian@gmail.com) تماس حاصل فرمایند.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید