آغاز فراخوان جشنواره علم تا عمل در استان البرز

http://www.callforpapers.ir/دبیر برگزاری چهارمین جشنواره استانی علم تا عمل از آغاز فراخوان این جشنواره در استان البرز خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر سید علی‌اکبر هاشمی‌راد در گفت وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر گفت: جشنواره علم تا عمل با هدف ارج نهادن به پژوهشگران در عرصه‌ی ملی از طریق شناسایی و معرفی طرح‌های فناورانه در زمینه‌های مختلف علمی، بررسی روش‌های جدید در راستای فرآیند تجاری‌سازی دستاوردهای علمی کشور و معرفی دستاوردهای حاصل از فرآیند تجاری سازی طرح های علمی به جامعه، برگزار می‌شود.

 

وی ایجاد انگیزه را از نتایج مثبت برگزاری این جشنواره برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره علم تا عمل بستر مناسبی را برای ارزیابی و سنجش طرح‌های پژوهشگران، ایجاد انگیزه و رقابت در بین پژوهشگران را فراهم می‌کند.

هاشمی‌راد جشنواره علم تا عمل را فرصتی برای نیازسنجی موضوع طرح‌های ارائه شده از سوی مخترعان و مبتکران دانست و گفت: آشنایی پژوهشگران با رویکردهای متنوع طرح‌های مخترعان در نمایشگاه پایانی جشنواره علم تا عمل منجر به نیازسنجی و پیشبرد علمی و عملی موضوع در ارائه طرحشان خواهد شد و از ارائه طرح‌های تکراری جلوگیری می‌شود.

دبیر چهارمین جشنواره علم تا عمل در استان البرز افزود: پژوهشگرانی که ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی آنها به مرحله دانش فنی رسیده است و نیازمند این است که در فرآیند تولید قرار گیرد، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

هاشمی راد با اشاره به اینکه طیف‌های مختلفی در جامعه می‌توانند مخاطب این جشنواره باشند اذعان کرد: شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد واحدهای فناور، نخبگان، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، دفاتر ارتباط دانشگاه و صنعت و دفاتر انتقال فناوری دانشگاهی، واحدهای تحقیق و توسعه دولتی، تعاونی، خصوصی و کارخانجات تولیدی و صنعتی، برگزیدگان و منتخبان حقوقی جشنواره‌های معتبر داخلی و بین‌المللی، تعاونی‌های دانش‌بنیان، انجمن‌های علمی و سازمان‌های مردم نهاد علم و فناوری از جمله مخاطبان این جشنواره محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: با توجه به شاخص‌های ارزیابی استانها، استان البرز دارای سهمیه 60 طرح است که با بررسی و داوری طرح‌های رسیده، 60 طرح به دبیرخانه مرکزی ارسال خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به زمان اجرای این جشنواره گفت: جشنواره ملی علم تا عمل در سه ماه تیر، مرداد و شهریور سال جاری برگزار می‌شود که علاقه‌مندان در استان البرز از نیمه تیرماه تا 20 مرداد ماه فرصت دارند در سامانه اینترنتی جشنواره به نشانی festival.isti.ir ثبت نام کنند.

هاشمی راد افزود: اختتامیه جشنواره و نمایشگاه آثار جشنواره به مدت سه روز در نیمه دوم شهریورماه با حضور استان‌های سراسر کشور در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد و همچنین طرح‌های برگزیده از سوی دبیرخانه مرکزی به نمایش گذاشته می‌شود.

دبیر چهارمین جشنواره علم تا عمل در استان البرز درباره جوایز جشنواره علم تا عمل تصریح کرد: به نفرات برگزیده تسهیلات، یارانه برای استفاده از آئین نامه خدمات تجاری‌سازی پارک‌ها و یارانه برای حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی اعطا خواهد شد و خدماتی همچون معرفی به سازمان‌ها و دستگاه‌های هدف و عضویت در باشگاه برگزیدگان ادوار جشنواره علم تا عمل نیز به برگزیدگان ارائه می‌شود.

هاشمی راد در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه جشنواره استانی با شماره تلفن 32544281 ، 32544286 و 32508413 ارتباط برقرار کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید