مرخصی زایمان مادران به 9 ماه افزایش یافت

http://www.callforpapers.ir/با ابلاغ قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت خانواده از سوی رئیس جمهور، مرخصی زایمان مادران به 9 ماه افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir)، قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است، از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

بر اساس ماده واحده این قانون، از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون کلیه محدودیت‌های مقرر در قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب 26 /2/ 1372 و اصلاحات آن و سایر قوانین که بر اساس تعداد فرزند برای والدین شاغل یا فرزندان آنان ایجاد شده است، لغو می‌شود.

دولت می‌تواند هر پنج سال یک بار، با توجه به نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس، ترکیب جمعیتی و شاخص‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و با رعایت شاخص های مندرج در قوانین برنامه پنجساله با ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی برای برقراری امتیازات یا ایجاد محدودیت ها بر اساس تعداد فرزندان اقدام کند.

همچنین به دولت اجازه داده می شود، مرخصی زایمان مادران را به 9 ماه افزایش دهد و همسر آنان نیز از دو هفته مرخصی اجباری(تشویقی) برخوردار شوند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید