دسترسی دانشگاهیان به نسخه تمام متن 200هزار پایان‌نامه

http://www.callforpapers.ir/مرکز اطلاعات و مدارک علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران نسخه تمام متن بیش از ۲۰۰ هزار پایان‌نامه و رساله را در اختیار دانشگاهیان قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) امسال بیش از 260 هزار پایان‌نامه در پایگاه ملی پایان‌نامه‌ها ثبت و نمایه‌سازی شده که در اختیار جامعه علمی قرار می‌گیرد.

همچنین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هایی که با ایرانداک تفاهم‌نامه همکاری را امضا کرده‌اند، به اطلاعات پایان‌نامه‌ها دسترسی می‌یابند. این پایان‌نامه‌ها مربوط به 161 مؤسسه بوده که در اختیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.

همچنین نزدیک به 15 هزار پایان‌نامه ایرانیان دانش آموخته خارج از کشور که تا سال 86 در پایگاه پایان‌نامه‌های پژوهشگاه بارگذاری شده‌اند نیز در دسترس قرار گرفته است.

مرکز اطلاعات و مدارک علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات اعلام کرد: دسترسی به متن کامل پایان‌نامه‌ها بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین موسسات و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران منعقد شده است، خواهد بود و دانشگاه‌ها براساس سیاست‌گذاری داخلی خود دسترسی به متن کامل پایان‌نامه‌ها را به استادان و دانشجویان خود خواهند داد.

براساس بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشجویان موظفند یک نسخه از پایان‌نامه و رساله خود را قبل از فارغ التحصیلی به پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران تحویل دهند و رونمایی از نسخه الکترونیکی تمام متن 200 هزار پایان‌نامه‌، امروز تیرماه با حضور مسؤولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران انجام می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید