نخستين همايش فناوري هاي نوين دريايي برگزار مي شود

http://www.callforpapers.ir/نخستين همايش فناوري هاي نوين دريايي ، اين همايش با هدف معرفي و آموزش موثر فناوري هاي نوين دريايي با توجه به اصول، استانداردها و مقررات پذيرفته شده بين‌ المللي است.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دريا از نظر اقتصادي بسيار حايز اهميت است و ۹۳ درصد صادرات و واردات كشور از طريق دريا انجام مي شود ازاين رو دستيابي به آخرين فناوري هاي روز دنيا در عرصه دريا از اهميت زيادي برخوردار است.
اين همايش در ۱۴ محور پهپادهاي دريا پايه ، سامانه هاي پيشرفته كمك ناوبري ، دفاع سايبري در دريا ، تجهيزات و تسليحات هوشمند ، پدافند غير عامل در حوزه دريا ، طراحي و ساخت شناورهاي سطحي وزير سطحي ، جنگ آكوستيك( جنگاك) ، نقش فناوري نانو در دريا ، جنگ الكترونيك در دريا ، سامانه هاي رانش پيشرفته در شناورها ، لجستيك و زنجيره تامين دريايي ، كاربرد ليزر و اپتيك در دريا ، شبيه سازهاي دريايي و رزم شبكه محوردريايي برگزار مي شود.
برگزاري كارگاه هاي تخصصي از ديگر برنامه هاي اين همايش است.
دريا دار دوم پيمان جعفري فرمانده دانشگاه علوم دريايي امام خميني ( ره) دراين باره گفت: امروز نيروي دريايي از اقتدار كامل براي حفاظت از منابع و منافع ملي جمهوري اسلامي ايران برخوردار است و اجازه تجاوز به هيچكدام از دشمنان را نمي دهد.
وي بر ضرورت بومي سازي تجهيزات و روش هاي دفاعي تاكيد كرد و افزود: اكنون ايران در تحريم است، البته اين تحريم ها از آغاز انقلاب در حوزه تجهيزات دفاعي وجود داشته و هيچگاه برداشته نشده است. از همان زمان نيروهاي مسلح با تكيه بر ظرفيت هاي بالقوه موجود در كشور، مسير نيل به خودكفايي در حوزه تجيهزات دفاعي را طي كرده است.
وي گفت: كارخانه ها در راستاي بومي سازي تجهيزات و روش ها گام هاي گسترده اي برداشته اند و نيروي ارتش مصمم است با تمام توان و با مبنا قرار دادن الگوي تحول و نواوري در اين مسير حركت كند.
دريا دار دوم جعفري با تاكيد بر فرمايشات مقام معظم رهبري اظهارداشت: حضور در گستره وسيعي از آب هاي اقيانوس هاي آرام، هند، خليج عدن، درياي سرخ و مديترانه از جمله دستاوردهاي اجرايي اين فرمايشات مقام معظم رهبري است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید