روند درمان بیماران ایدزی باید تسریع شود

سازمان جهانی بهداشت از همه پزشکان در سراسر جهان درخواست کرد تا با درمان سریعتر بیماران ایدزی، زندگی آنان را نجات دهند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدیدی اعلام کرد: پزشکان باید بلافاصله پس از تشخیص عفونت در افراد آلوده به این ویروس، هرچه سریعتر درمان‌های دارویی را آغاز کنند. در این صورت می‌توان تا سال 2025 میلادی جان دست‌کم سه میلیون بیمار ایدزی را نجات داد.

دسترسی راحت‌تر به داروهای ارزان قیمت ایدز به این معنی است که بیماران بیشتری تحت درمان قرار می‌گیرند اما با این حال مسئولان حوزه سلامت در کشورهای فقیر به دلیل کمبود بودجه، مجبور هستند تا زمان پیشرفت بیماری از تجویز دارو خودداری کنند.

سازمان جهانی بهداشت در این گزارش با هدف کنترل و کاهش شیوع جهانی ایدز اعلام کرد: در حال حاضر 26 میلیون فرد آلوده به ویروس ایدز یعنی حدود 80 درصد از این افراد باید درمان‌های دارویی مناسب دریافت کنند.

مدیر دپارتمان ایدز در سازمان جهانی بهداشت گفت: در صورت تحقق این هدف، نه تنها سلامت افراد حفظ می‌شود بلکه از انتقال و شیوع بیشتر این ویروس نیز به شیوه‌ای موثرتر جلوگیری خواهد شد.

طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، از زمان کشف ویروس ایدز تاکنون 25 میلیون تن بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. همچنین در سال 2011 میلادی، نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری به 1.7 میلیون تن کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «مارگارت چان»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت دراین‌باره تاکید کرد: بهبود وضعیت دسترسی به روش‌های درمانی ایدز امید جهان را برای مقابله با این بیماری افزایش می‌دهد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید