نمایه 41 عنوان نشریه ایرانی در بخش Web of Knowledge پایگاه استنادی ISI

http://www.callforpapers.ir/سرپرست مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی از افزایش تعداد نشریات ایرانی در بخش Web of Knowledge پایگاه استنادی ISI خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) احمد قاضی زاهدی، سرپرست مرکز اطلاعات علمی با بیان این خبر افزود: بر اساس گزارش JCR-2012 پایگاه استنادی ISI، تعداد 41 عنوان نشریه ایرانی دارای ضرایب علم سنجی در بخش Web of Knowledge پایگاه استنادی ISI نمایه شده اند در حالی که پیش از این نام 38 عنوان نشریه ایرانی در این فهرست به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: میزان اعتبار نشریات علمی در پایگاه استنادی ISI بر اساس ضرایب علم سنجی تعیین می‌شود. نشریات مورد پذیرش ابتدا در بخش Master List این پایگاه نمایه می شوند و پس از آن با توجه به تعداد استنادها که بر اساس ضرایب علم سنجی نظیر IF)Impact Factor) تعیین می شود به بخش Web of Knowledge منتقل می شوند.

سرپرست مرکز اطلاعات علمی تشریح کرد: در آخرین گزارش منتشر شده از سوی این پایگاه در بخش Science تعداد 41 عنوان نشریه از ایران وجود دارد که نشریه International Journal of Environmental Science and Technology مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی با ضریب تاثیر 1.844 بالاترین رتبه را در میان نشریات ایرانی به خود اختصاص داده و پس از آن دو نشریه International Journal of Environmental Research مربوط به دانشگاه تهران با ضریب تاثیر 1.818

و(Journal of the Iranian Chemical Society(JICS مربوط به انجمن شیمی ایران با ضریب تاثیر 1.467 در رتبه های بعدی قرار دارند.

قاضی زاهدی با اشاره به حضور نشریات جهاد دانشگاهی در این لیست خاطرنشان کرد: در این فهرست سه نشریه از جهاد دانشگاهی نیز حضور دارند که نشریه International Journal of Fertility and Sterility از پژوهشگاه رویان با ضریب تاثیر 0.471 به عنوان برترین نشریه جهاد در بین نشریات ایرانی معرفی شده است. ضمن آنکه نشریه Iranian Journal of Chemistry and Chemical Engineering از پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی با ضریب تاثیر 0.238 و Cell Journal از پژوهشگاه رویان با ضریب تاثیر 0.233 در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.

 

سرپرست مرکز اطلاعات علمی با ذکر این نکته که متن کامل مقالات این نشریات از طریق تارگاه SID در دسترس محققان و پژوهشگران قرار گرفته است، افزود: وجود بانک‌های اطلاعاتی جامع و روزامد نظیر تارگاه SID به رشد فرهنگ پژوهش در کشور و افزایش این آمار کمک شایانی کرده است.

قاضی زاهدی در پایان با عرض تبریک به مسوولان نشریات ذکر شده و قدردانی از زحمات و تلاش های تمامی محققان و پژوهشگران ایران اسلامی در عرصه های جهانی، اظهار امیدواری کرد روند سیر صعودی همچون گذشته ادامه یابد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید