بازیابی حافظه بیماران مغزی به واقعیت نزدیک‌تر شد

محققان دانشگاه جنوب کالیفرنیا مدعی شده‌اند که کارآزمایی‌های انسانی برای آزمایش کاشت «بازیابی خاطرات بیماران مبتلا به بیماریهای مغزی»، بزودی انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir)، محققان در بررسی چگونگی عملکرد حافظه تاکنون آزمایشات موفقی را بر روی موشها و میمونها انجام داده و در مراحل ابتدایی آزمایش داوطلبان انسانی هستند.

افراد مبتلا به بیماریهایی مانند صرع در میان کسانی قرار دارند که انتظار می‌رود جزء اولین‌ها برای برخورداری از مزایای این درمان باشند؛ اما در نهایت امید است که بتوان از این شیوه برای درمان بیماران مبتلا به آلزایمر و سایر انواع زوال عقلی استفاده شود.

این دستگاه حافظه ساخت آمریکا قرار است دنیای علمی تخیلی را به واقعیت تبدیل کند.

این پروتز حافظه برای یادآوری چگونگی بخاطر آوردن در بخشهای معیوب مغز طراحی شده است. این دستگاه که به عنوان یکی از 10 دستاورد برتر علمی سال 2013 مطرح شده، می‌تواند طی پنج تا 10 سال آینده در دسترس بیماران قرار بگیرد.

محقان اکنون یک کارآزمایی بالینی را بر روی گروهی از داوطلبان انسانی مبتلا به صرع آغاز کرده‌اند. اطلاعات کمی از این آزمایشات در دست بوده اما محققان مطمئن هستند که نتایج آن چشمگیر خواهد بود.

این دستگاه برای بخش هیپوکامپ مغز طراحی شده که توانایی به یادآوردن در آن آسیب دیده است. این حافظه در بخشی از مغز استفاده خواهد شد که حافظه کوتاه مدت به بلندمدت تبدیل می‌شود.

این دستگاه با مراقبت از شکل‌گیری حافظه در بخشی از مغز و سپس تحریک بخش دیگر هیپوکامپ در زیر جریان حافظه برای نسخه‌برداری از این فرآیند کار می‌کند.

این پروتز از مجموعه‌های جداگانه‌ای از الکترودها تشکیل شده که یکی از آنها خاطرات شکل گرفته را پیش از ارسال سیگنال به رایانه‌ای که این فرآیند را از طریق ریاضیات به خاطره بلندمدت تبدیل کرده، ثبت می‌کند.

مجموعه دوم الکترودها سپس از یک رایانه دستورالعمل چگونگی تحریک لایه دیگری از هیپوکامپ را برای تولید خاطره مشابه می‌گیرد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید