نشریه علمی ایرانی، صاحب بالاترین شاخص تاثیر در منطقه شد

http://www.callforpapers.ir/نشریه بین المللی علوم و تکنولوژی محیط زیست (IJEST) واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در بین نشریات علمی این حوزه موفق به اخذ بزرگ ترین شاخص تاثیر (Impact Factor) در کشور و منطقه از پایگاه Web of Science موسسه اطلاعات علمی (ISI) شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir)، دکتر جعفر نوری، سرپرست دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات گفت: برای چهارمین بار متوالی ، نشریه بین المللی علوم و تکنولوژی محیط زیست (IJEST) واحد علوم و تحقیقات به عنوان تنها نشریه ISI دانشگاه آزاد اسلامی موفق به اخذ بزرگ ترین شاخص تاثیر (Impact Factor) در کشور به میزان 1.844 از

مرکزWeb of Science شد.

وی این موفقیت را نشانگر تلاش و تسلط علمی و مشارکت اساتید برجسته علوم محیط زیست، ورود به نمایه های پایگاه های اطلاعاتی معتبر جهانی و داوری های بهینه دانست و افزود: هرساله و در ماه جولای، نشریات برگزیده تخصصی ISI در کل جهان مورد بازنگری و رتبه بندی علمی دقیق قرار می گیرد و در قالب شاخص تاثیر(Impact Factor) توسط ناشر جهانی تامسون رویترز منتشر می شود.

نوری با بیان این مطلب که این مجلات در نتیجه عملکرد تعداد وصول مقالات جهانی، چگونگی بررسی و داوری مقالات، درصد پذیرش کیفی و چاپ و میزان مشارکت های بین المللی آنان مورد بررسی قرار می گیرند، افزود : در سال جاری نشریه IJEST وابسته به دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات بار دیگر افتخار آفرینی کرده و توانست در سطح کشور و منطقه در رشته محیط زیست در رتبه نخست و با بالاترین شاخص تأثیر قرار گیرد.

 

به گفته وی در این امتیاز بندی، دومین و سومین رتبه متعلق به دو نشریه برتر دانشگاه تهران و چهارمین و پنجمین رده بندی از آن دو نشریه دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

نوری ادامه داد: این نشریه تخصصی محیط زیست و انرژی به عنوان تنها نشریه ISI دارای ضریب تاثیر در سطح دانشگاه های آزاد اسلامی به صورت فصلنامه چاپ می‌شود و با استقبال بی نظیر نویسندگان و دانشجویان در سرتاسر جهان روبرو شده است.

وی با بیان این مطلب که این شاخص در میان تمامی نشریات واجد ضریب تاثیر در کشور و منطقه خاورمیانه در رشته محیط زیست در مرتبه اول قرار دارد افزود: نشریه IJEST هم اکنون در 85 پایگاه اطلاعاتی در سطح جهان نمایه شده است.

نوری تصریح کرد: این نشریه دارای فعالیت 9 ساله بوده و در شاخص تاثیر (Impact Factor) در رده اول کشور و منطقه قرار دارد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید