شانزدهمین کنگره علمی اپتومتری ایران مرداد ماه برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/دبیر علمی شانزدهمین کنگره علمی اپتومتری ایران گفت: کنگره علمی اپتومتری ایران 23 تا 25 مرداد در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر محمدرضا زرین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سطح کشور سه مرکز تحقیقات علوم بینایی وجود دارد که در کلیه مباحث حوزه اپتومتری تحقیقات خوبی انجام داده‌اند، شاخص این فعالیت‌ها، درمان اختلالات دید دو چشمی، روش‌های جدید در درمان تنبلی چشم، کاهش عوارض استفاده از کانتکت لنز و مراقبت بینایی افراد سالمند بوده که تحقیقات موثری در این زمینه انجام گرفته است.

وی افزود: این کنگره با هدف ارتقا سطح علمی فارغ‌التحصیلان و دانشجویان اپتومتری برگزار می‌شود، همچنین در حاشیه این کنگره نمایشگاهی با جدیدترین دستاوردهای تکنولوژیک مرتبط با اپتومتری برپا می‌شود.

دبیر علمی این کنگره بیان کرد: در این کنگره از پژوهشگران مطرح در عرصه بین‌المللی کشورهای استرالیا و کانادا دعوت به عمل آمده است. این کنگره دارای 12 امتیاز بازآموزی برای متخصصان اپتومتری و دانشجویان است.

وی ادامه داد: در این کنگره برنامه‌های آموزشی مدون برای عینک‌سازان در نظرگرفته شده است که شامل دو کارگاه ساخت عینک و سمپوزیوم ساخت و ارایه عینک طبی است. در این سمپوزیوم انتخاب عدسی مناسب با پاتولوژی چشم، عینک‌های محافظ، عینک ورزشکاران و تمام مواردی که با ساخت عینک طبی در ارتباط است، مطرح می‌شود.

زرین گفت: نحوه تجویز و ارایه وسایل کمک بینایی، تست‌های پاراکلینیکی بینایی، آخرین دستاوردهای عدسی‌های تماسی تکنولوژی‌های جدید در ساخت عینک‌های طبی، انتخاب علمی فریم، انتخاب عدسی‌های مناسب با نوع بیماری، عینک‌های محافظ از جمله موضوعات مورد بحث در این کنگره هستند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید