تجدید دوره آموزشی «تکنیکهای آزمایشگاه ژنتیک مولکولی»

http://www.callforpapers.ir/با توجه به تکمیل ظرفیت دومین دوره آموزشی تکنیکهای آزمایشگاه ژنتیک مولکولی (مدرسه تابستانی آموزشی) که 8 تا 11 تیر ماه امسال در مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار می‌شود و تعداد زیاد کسانی که در این دوره آموزشی ثبت نام اولیه کرده‌اند، گروه برگزارکننده این دوره، کارگاه مشابهی از 15 تا 18 تیر ماه برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) در این دوره کوتاه مدت آموزشی که برای دانشجویان علاقه‌مند به انجام پروژه‌های ژنتیک مولکولی و بیوتکنولوژی برنامه‌ریزی شده است، تکنیکهای معمول آزمایشگاهی مانند PCR، استخراج DNA، هضم آنزیمی، انتقال ژن، الکتروفورز و … به صورت عملی و نظری آموزش داده می‌شود و در انتهای دوره آموزشی، به شرکت کنندگانی که با موفقیت دوره را به پایان برسانند، گواهینامه معتبر پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری اعطا می‌شود.

بر اساس اعلام پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، در این مدرسه تابستانی، این امکان برای شرکت کنندگان وجود دارد که با توجه به علاقه خود در یک یا چند بخش از دوره آموزشی شرکت کنند. البته در صورت شرکت در کل دوره آموزشی، هزینه‌ها کاهش می یابد.

کارگاه «آموزش PCR» پانزدهم تیرماه با عناوین «آشنایی با اصول PCR، واکنش و برنامه PCR»، «انجام PCR»، «انواع مختلف و کاربردهای PCR»، «مبانی الکتروفورز و جداسازی قطعات DNA» و «مشاهده محصولات PCR بر روی ژل آگاروز و آنالیز نتایج» برگزار می‌شود.

کارگاه آموزشی «طراحی پرایمر» با عناوین «بررسی و رفع مشکلات احتمالی PCR»، «آشنایی با اصول طراحی پرایمر» و «آشنایی با نرم افزار Oligo (نرم افزار تخصصی طراحی پرایمر)» 16 تیر برگزار می‌شود.

همچنین کارگاه «مهندسی ژنتیک، کلونینگ DNA و استخراج پلاسمید» با موضوعات «اصول مهندسی ژنتیک و آشنایی با مراحل یک پروژه کلونینگ DNA»، «کاربردهای مهندسی ژنتیک»، «آنزیم‌های برشی و هضم آنزیمی»، «Ligation و کلونینگ DNA هدف»، «انتقال DNA نوترکیب به باکتری پذیرنده E. Coli»، «روش‌های مختلف آنالیز مولکولی صحت کلونینگ»، «تایید کلونینگ با تکنیک Colony PCR»، «الکتروفورز و مشاهده نتایج بررسی کلونی‌های نوترکیب» و «استخراج پلاسمید به روش Mini-prep با استفاده از کیت»، 17 و 18 تیر ماه برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، علاقه‌مندان متقاضی شرکت در این دوره آموزشی از این پس می‌توانند صرفاً برای کارگاه 15 تا 18 تیر ماه ثبت نام کرده و فرم تکمیل شده ثبت نام را به همراه اسکن مدارک لازم از جمله گواهی پرداخت هزینه کارگاه به نشانی iranbioelearning@gmail.com ارسال کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید