بررسی مطالعاتی مواد مغناطیسی Vicalloy

طرح پژوهشی «بررسی مطالعاتی مواد مغناطیسی Vicalloy» که بین یک واحد صنعتی و گروه پژوهشی متالورژی پژوهشکده توسعه تکنولوژی جهاد دانشگاهی منعقد شده بود، خاتمه یافت.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر جزایری مدیر گروه پژوهشی متالورژی در این زمینه گفت: آلیاژهای سخت مغناطیس Vicalloy از جمله نخستین آهنرباهای دائمی شکل پذیر هستند که با افزودن وانادیوم به آلیاژهای Fe-Co تولید می‌شوند. در این آلیاژها، عملیات حرارتی و یا تغییر فرم سرد منجر به دستیابی به خواص سخت مغناطیسی ناهمسانگرد بهینه می‌شود.

این آلیاژها با توجه به قابلیت کارپذیری بالا، بیشتر به شکل نوار یا سیم نازک و به روش‌های نورد و کشش سرد تولید می‌شوند. از جمله کاربردهای این آلیاژها می‌توان به استفادهدر روتورها، استاتورها و برینگ‌های مغناطیسی مورد استفاده در موتور جت هواپیما، نوارها و هدهای صوتی- مغناطیسی و کارت‌های حافظه نیمه دائم اشاره کرد.

گزارش پایانی طرح مذکور در پنج فصل با عناوین تاریخچه آلیاژهای Vicalloy، مقدمه‌ای بر مواد مغناطیسی، مواد مغناطیسی Vicalloy، روش تولید آلیاژهای Vicalloy و استانداردها، شرکت‌های سازنده و کاربردهای Vicalloy تنظیم شده است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید