فراخوان نخستین دوره مسابقات ملی «پویانمایی در مهندسی شیمی»

http://www.callforpapers.ir/نخستین دوره مسابقات ملی پویانمایی در مهندسی شیمی، چهارم مهرماه سال جاری در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) امروزه در دنیا، محصولات پویانمایی از اهمیت ویژه‌ای در معرفی مفاهیم و توانمندی‌های صنایع و رشته‌های مختلف دانشگاهی برخوردار است. در این میان، پویانماییِ مفاهیم، آموزه‌ها و فناوری‌های عرصه مهندسی شیمی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

با توجه به پیشرفت فناوری و صنعت، گسترش و رشد پویانمایی در علوم مهندسی و به ویژه مهندسی شیمی در کشور نیز نیازی اساسی احساس می‌شود و پیشرفت آن امری ضروری است؛ در این راستا دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران به پیشنهاد انجمن مهندسی شیمی ایران در نخستین دوره مسابقات ملی پویانمایی در مهندسی شیمی میزبان تمامی دانش آموزان، دانشجویان، پژوهشگران، صنعتگران و علاقه مندان این عرصه است.

در این دوره از مسابقات، متقاضیان با تولید و ارائه یک اثر پویانمایی به معرفی رشته مهندسی شیمی، توانمندی‌های این رشته و فرصت‌های شغلی و پژوهشی آن خواهند پرداخت. بدین منظور، متقاضیان بایستی با توجه به آموزه‌های علمی و فنی رشته مهندسی شیمی به معرفی اجمالی این رشته تحصیلی بپردازند.

 آثار ارسالی باید نمایانگر و توضیح دهنده تجهیز، مجموعه‌ای از تجهیزات و یا فرآیند و پروسه انجام آن باشد. این نمایش و توضیح می‌تواند با رویکرد معرفی و آموزش (در سطح پایه و حرفه‌یی)، عیب یابی، عملکرد کاربردی و گسترش و یا امکان سنجی در هر یک از صنایع و فرآیندهای مهندسی شیمی همچون صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، صنایع سلولزی، صنایع پلیمری، صنایع شیمیایی، صنایع دارویی و بهداشتی، صنایع معدنی، فرآیندهای بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی و … باشد.

معرفی جایگاه و ارتباط رشته مهندسی شیمی با سایر رشته‌های تحصیلی، معرفی ماهیت و مبانی دانشگاهی، پژوهشی و صنعتی رشته مهندسی شیمی،

نمایش و معرفی فرصت‌های شغلی و پژوهشی رشته مهندسی شیمی در کشور، آشنایی با نقش مهندسان شیمی در پیشبرد برنامه توسعه پژوهشی و صنعتی کشور،

معرفی تخصص و توانمندی‌های مهندسین شیمی و مقایسه آن با سایر رشته‌های مهندسی و ایجاد انگیزه به‌ منظور جذب استعدادهای تحصیلی و پژوهشی کشور در عرصه مهندسی شیمی از جمله اهداف این مسابقات عنوان شده است.

در این دوره از مسابقات، شرکت‌کنندگان در قالب تیم‌هایی حداکثر چهار نفره متشکل از یک سرپرست (الزاماً هیات علمی) و اعضای اصلی به رقابت خواهند پرداخت.

شرکت در این مسابقات برای عموم دانشجویان دوره کارشناسی رشته­ های مختلف آزاد است. اگرچه، لازم است تا سرپرست و حداقل یکی از اعضای اصلی تیم‌های شرکت‌کننده دارای تخصص مهندسی شیمی باشد. بهره‌مندی از یک دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری به عنوان یکی از اعضای اصلی تیم مجاز می‌باشد.

هر تیم شرکت‌کننده تنها مجاز به ارسال یک اثر می‌باشد.

فایل‌های پویانمایی بایستی با استفاده از نرم‌افزارهای ساخت فایل‌های Flash و در فرمت *.swf ایجاد شدد.

حداکثر زمان مجاز آثار پویانمایی ارسالی برابر با 5 دقیقه می‌باشد.

آثار برگزیده علاوه بر درج مشخصات اثر و معرفی صاحبان آن در مجله مهندسی شیمی ایران و سایت مسابقات، موفق به دریافت جوایز نفیسی خواهند شد.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای مسابقات به نشانی http://cace1.ut.ac.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید