فراخوان هشتمین دوره مسابقات کشوری خودروهای شیمیایی

http://www.callforpapers.ir/هشتمین دوره مسابقات کشوری خودروهای شیمیایی (کمیکار) برگزار می شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) این مسابقات به همت انجمن مهندسی شیمی ایران و با همکاری دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران، 24 و 25 مهرماه سال جاری در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه مسابقات به نشانی میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان دانشگاه- دانشگاه علم و صنعت ایران

دانشکده مهندسی شیمی- طبقه دوم مراجعه یا با شماره تلفکس 77240125 تماس بگیرند یا به تارنمای مسابقات به نشانی www.8cec.ir مراجعه کنند.

در مسابقات کمیکار، تیم‌هایی از دانشجویان شیمی و مهندسی شیمی در ساخت خودروهایی که نیروی محرکه آنها توسط انجام یک واکنش شیمیایی تامین می شود رقابت می‌کنند.

خودروهای شرکت‌کننده در مسابقات کمیکار باید کاملا خود کنترل بوده و در آغاز حرکتشان از مکانیزم‌هایی نظیر هل دادن یا کوک کردن استفاده نشود. کاربرد باتری خشک یا سایر باتری‌های تجاری موجود، سیستم‌های ترمزی مکانیکی یا شیمیایی و ابزارهای زمانی مکانیکی یا الکترونیکی نیز برای خاتمه دادن به واکنش شیمیایی مجاز نیست.

در این مسابقه خودرو باید مسیر مشخصی را با باری مشخص طی کند و طبق قوانین مسابقه خودرویی برنده اعلام می شود که با توجه به بار انتخابی توسط داوران برای خودروها نسبت به خط پایان مشخص شده خطای کمتری داشته باشد. در کنار این مسابقه عملی، دانشجویان دستاوردهای خود را در قالب پوستر به معرض دید عموم گذاشته و بدین وسیله ابتکارات، ابداعات، محاسبات، نوع واکنش‌ها و نحوه کنترل آن، موارد زیست محیطی و عواملی که در آن برتری این واکنش را نسبت به سوخت‌های فسیلی نشان می‌دهد، بررسی می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید