فراخوان پنجمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف

http://www.callforpapers.ir/به همت مرکز کارآفرینی و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، پنجمین جشنواره کارآفرینی و توسعه‌ی کسب و کار شریف آغاز به‌کار کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) این جشنواره که با هدف کمک به تجاری‌سازی طرح‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود، شامل بخش‌های مختلفی همچون نگارش طرح تجاری (Business Plan)، نگارش مدل کسب و کار (Business Model) برای ایده‌های دانش‌بنیان و نوآورانه (Seed Stage) و همچنین طرح کسب و کار شرکت‌های نوپا (Early Stage) است. این جشنواره از یک سو عرصه‌ای است برای ارائه دستاورد‌های فنی پژوهشی دانشجویان، دانش آموختگان و اساتید دانشگاه‌ها و کارآفرینان و صاحبان ایده‌های کسب و کار و از سوی دیگر فضایی است برای طرح نیازمندی‌های صنعت که نهایتا از رهگذر سرمایه‌گذاری صنعت در کسب و کارهای دانش‌بنیان، فرصتی را برای همکاری موثر و نظام‌مند صنعت و دانشگاه فراهم می‌آورد.

طی مراحل این جشنواره، شرکت‌کنندگان و دانشجویان ضمن آشنایی با مفاهیم و اصول کسب و کار و تمرین عملی آنها، در یک محیط رقابتی نسبت به تدوین «طرح کسب و کار» بر مبنای ایده‌ی محوری و فناورانه خود اقدام می‌کنند. خروجی نهایی این جشنواره، طرح‌های کسب و کار برتر است که ضمن برخورداری از خدمات حمایتی مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف، امکان سرمایه‌گذاری صندوق پژوهش و فناوری شریف و سایر سرمایه‌گذاران به منظور تجاری‌شدن طرح و تولید محصول مربوطه را خواهند داشت.

در بخش دیگری از این جشنواره شرکت‌های دانش‌بنیان موفق که رشد چشمگیری در فروش، سود، اشتغالزایی و … داشته‌اند مورد ارزیابی قرار گرفته و به رقابت باهم جهت کسب عنوان شرکت جهش یافته موفق در مرحله‌ی توسعه (Expansion Stage) چرخه عمر شرکت‌ها می‌شوند.

زمینه‌سازی جهت مذاکره و عقد تفاهم‌نامه سه‌جانبه جهت جلب سرمایه‌گذاری مشترک بین سرمایه‌گذاران، دانشگاه و شرکت‌های کوچک و متوسط، جمع‌آوری ایده‌های کسب و کار و تشکیل بانک ایده، حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و ایده‌های برتر به ویژه در حوزه‌های فناوری‌های پیشرفته از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مهلت ارسال خلاصه مدیریتی طرح‌ها به دبیرخانه جشنواره یک شهریورماه 1392 تعیین شده است. علاقه‌مندان جهت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به سایت این جشنواره به نشانی http://bp.sharif.ir یا www.sharifvc.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید