افزایش دانشجویان بین‌المللی و دکتری در مالزی

http://www.callforpapers.ir/در سال‌های اخیر مالزی سرمایه‌گذاری عظیمی را روی افزایش کیفیت و تعداد تحقیقات در دانشگاه‌های اصلی خود انجام داده و یک درصد از تولید ناخالص ملی خود را به تحقیق و توسعه در دانشگاه‌ها اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) در همین راستا به پنج دانشگاه از 65 دانشگاه مالزی عنوان «دانشگاه تحقیقاتی» اعطا شده و همچنین این دانشگاه‌ها بودجه دولتی بیشتری را دریافت خواهند کرد. در مقابل این دانشگاه‌ها نیز موظف هستند تعداد تحقیقات خروجی خود در نشریات علمی و موسسه اطلاعات علمی (ISI) افزایش دهند.

این افزایش به دنبال تغییر در شیوه ارائه مدرک دکتری صورت می‌گیرد. بدین ترتیب که دانشجویان مقطع دکتری موظف به ارائه یک مقاله ISI خواهند بود. بعلاوه آمار حکایت از افزایش شمار دانشجویان دکتری در این کشور دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیوریستی ورلدنیوز، دانشگاه فناوری مالزی که یکی از پنج دانشگاه تحقیقاتی مالزی است، تعداد دانشجویان مقطع دکتری خود را از 4000 دانشجو در سال تحصیلی 2002 میلادی به 40 هزار دانشجو در سال 2012 میلادی افزایش داده است.

این رشد نه تنها در شمار دانشجویان دکتری بلکه در تعداد دانشجویان دکتری بین‌المللی در این دانشگاه نیز مشاهده می‌شود به طوری که تعداد دانشجویان مقطع دکتری در این دانشگاه از 15 درصد در سال تحصیلی 2002 میلادی به 50 درصد در سال تحصیلی 2012 میلادی رسیده است.

آمار همچنین نشان می‌دهد که در حال حاضر دانشجویان 40 کشور جهان در مقطع دکتری در دانشگاه فناوری مالزی مشغول به تحصیل هستند که در این میان دانشجویانی از اندونزی، پاکستان، نیجریه و عراق بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

بعلاوه دولت مالزی قصد دارد تا سال 2020 میلادی شمار دانشجویان بین‌المللی در این کشور را به 200 هزار نفر برساند. در حال حاضر 100 هزار دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل هستند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید