دهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/دهمین دوره کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک توسط انجمن مدیریت راهبردی (استراتژیک) ایران با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سوم و چهارم آذرماه 1392 در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک از سال 1383 به طور مستمر توسط انجمن مدیریت راهبردی ایران برگزار شده است و یکی از معتبرترین رویدادهای علمی و تخصصی منطقه در حوزه مدیریت به شمار می رود.

دکتر سید محمد صحفی، عضو هیات مدیره انجمن و دبیر دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک در گفت‌و‌گو با ایسنا هدف از برگزاری این کنفرانس را بررسی و توجه ویژه به رابطه مغفول مانده بین نظریه پردازی و اجرای برنامه دستگاه های اجرایی کشور در حوزه مدیریت راهبردی و کاستن از شکاف ایجاد شده بین دانشگاه و محیط کسب و کار با لحاظ کردن رویکرد استراتژیک عنوان و خاطرنشان کرد: در این مسیر سعی داریم تا با طرح مسائل، دریافت دیدگاه ها و تبادل تجربیات میان صاحب نطران و دانشگاهیان از یک سو و مدیران اجرایی و کارشناسان از سوی دیگر، موجبات به فعل رساندن ظرفیت های علمی و اجرایی با هدف نزدیک نمودن سازمان های دولتی و خصوصی به الگوی سازمان های استراتژی محور و در نتیجه «پروژه محور» را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در این کنفرانس سعی می شود که بستری برای تبادل نظر میان دانشگاهیان، استراتژیست ها و فعالان کسب و کارهای اشتغال زا فراهم شود و در کنار آن بتوانیم تأثیر رویکرد «مدیریت استراتژیک» بر روند توسعه پایدار سیاسی و اقتصادی و ارتقای جایگاه مدیریت استراتژیک در فرایند تصمیم سازی مدیران کشور را تبیین و روز آمد کنیم. علاوه بر این بتوانیم مهم ترین دستاوردهای اجرای مدیریت استراتژیک کشور و نیز آسیب های کم توجهی به مدیریت علمی در کشور را معرفی کنیم.

صحفی تشریح کرد: در ابتدا باید بتوانیم مفاهیم بنیادین «مدیریت استراتژیک» را در سه سطح تدوین، اجرا و ارزیابی به کارشناسان برنامه ریزی و سطوح میانی مدیریت کشور منتقل کنیم و نگرانی های ناشی از عقب ماندگی از سیر تحولات پر شتاب کنونی را درک کنیم تا بتوانیم بر اساس آن اهمیت کسب دانش «مدیریت استراتژیک» و ضرورت بهره گیری از تجربیات جهانی برای کاربرد این دانش در مدیریت بهینه کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ اعم از دولتی و خصوصی را توسعه دهیم. از این رو می توان گفت که مدیریت استراتژیک، دانش و هنر تبیین، تدوین، اجرا و ارزیابی «تصمیماتی» می باشد که به حیات و بقاء «سازمان» مربوط است و مدیران را قادر به دستیابی بهتر و کم هزینه تر به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت می‌کند.

 

وی تصریح کرد: با پذیرفتن این تعریف و یادآوری دامنه شمول آن، لزوم توجه بیشتر به دانش مدیریت استراتژیک و کاربرد گستردهء آن به منظور نیل به ارزش افزایی بیشترو جانماندن از تحولات پر شتاب کنونی در جهان اقتصاد محور کنونی و نیز برقراری ارتباطی هرچه منسجم تر میان نظریه پردازان و استراتژیست‌های عمل گرا، ضرورت تشکیل گردهمایی سالانه برای بررسی تازه ترین دستاوردهای علمی – پژوهشی در این حوزه و از جمله «کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک» در فضای امروز علمی و صنعتی کشور احساس می شود.

عضو هیات مدیره انجمن مدیریت استراتژیک افزود: در دهمین کنفرانس، اساتیدی از داخل و خارج از کشور، آخرین یافته های علمی و نتایج تحقیقات و پژوهش های خود را در قالب سخنرانی های کلیدی، مقالات و پوستر و برگزاری نشست های مناظره‌یی و بحث گروهی ارائه خواهند داد. علاوه بر آن برگزاری کارگاه های تخصصی ویژه در حاشیه کنفرانس و نیز اهدای جایزه ملی مدیریت استراتژیک که جزو وظایف اصلی این انجمن علمی و تخصصی می باشد و نیر انتخاب پژوهشگر، کتاب سال و پایان نامه برتر از مهم ترین برنامه های علمی است که در دستور کار این دوره از کنفرانس قرار دارد.

دبیر دهمین کنفرانس مدیریت استراتژیک با بیان این مطلب که در حال حاضر، اعضای کمیته های علمی و تخصصی کنفرانس تعیین شده اند و فراخوان ارسال چکیده مقالات برای بررسی داوران و پذیرش آن به زودی انجام خواهد گرفت، افزود: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، اعطای جایزه ملی مدیریت استراتژیک، انتخاب و معرفی چهره های علمی برجسته در حوزه مدیریت استراتژیک، انتخاب پژوهشگر و پایان نامه کارشناسی ارشد برتر سال و نیز معرفی کتاب برگزیده سال کشور در حوزه مدیریت استراتژیک توسط کمیته های علمی و تخصصی جداگانه انجام خواهد شد که همگی با بهره گیری از الگوهای ارزیابی علمی مورد تأیید “انجمن علمی مدیریت راهبردی ایران” با مجوز و تآیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجراء می شود.

صحفی، مخاطبان این کنفرانس را وزارتخانه ها، سازمانها، شرکت ها و نهادهای فعال در عرصه مدیریت استراتژیک، کارشناسان ارشد شرکت ها و نیز مدیران ارشد و کلیدی نهادهای دولتی برشمرد و افزود: مهم ترین حوزه های مرتبط با دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک کارآفرینان، پژوهشگران فعال در حوزه مدیریت استراتژیک و تمامی دانشجویان دانشکده های مدیریتی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و سایر علاقمندان به این موضوعات می باشند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه صنعت نفت گفت: از مهمترین موضوعات کنفرانس، رویکردها و مدلهای مدیریت استراتژیک، جهانی سازی و تجارت الکترونیک و چالش های مدیریت استراتژیک با توجه به جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران و «حاکمیت شرکتی» است که مربوط به مسائل و روابط بین مدیران سازمان بوده و حتی ملاحظات اخلاقی و مسوولیت های اجتماعی برای فعالان عرصه مدیریت و رویکردهایی جهت ارزیابی ریسک در سازمانها ارایه می دهد.

به گفته وی، بیش از 30 عنوان اصلی برای طرح در این کنفرانس در نظر گرفته شده و علاوه بر این سعی بر آن است تا بتوان بحث هایی در مورد ملاحظات استراتژیک در مدیریت روابط بین سهامداران، ساختارهای سازمانی پیشرفته، انواع “کنترل استراتژیک” و طراحی خط مشی و نقشه راه تکنولوژی در آن ارائه شود و از آنجایی که بخشی از ذینفعان این کنفرانس، شرکت ها و سازمانهای دولتی و خصوصی می باشند سعی خواهدشد موضوعاتی در خصوص نحوه اعمال مدیریت استراتژیک ویژه بخش دولتی، مدیریت استراتژیک برسرمایه های عمومی، انواع استراتژی های رقابتی کسبوکار و محور هایی نظیر این عناوین ضروری مطرح شود.

گفتنی است، اطلاعات تکمیلی در خصوص این کنفرانس از طریق وب سایت رسمی انجمن به نشانی www.sms.ac.ir و وب سایت دهمین کنفرانس به نشانی www.smconf.ir در دسترس علاقمندان می باشد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید