کتاب تأسیسات تولید مصالح سنگی در کارگاههای عمرانی و معدنی (سنگ شکن)

http://www.callforpapers.ir/کتاب تأسیسات تولید مصالح سنگی در کارگاههای عمرانی و معدنی (سنگ شکن) نوشته دکتر مهدی روانشادنیا توسط انتشارات نوآور منتشر شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) در معرفی این کتاب آمده: یکی از مهمترین ارکان اجرای زیربناهای کشور، تولید مصالح باکیفیت برای اجرای این پروژه ها است. مصالح سنگی مناسب، پیش نیاز استخراج سنگهای ساختمانی، تولید بتن و آسفالت، اجرای خاکریزهای راه و راه آهن، تولید بالاست، کاربرد در فیلتر و هسته سدهای خاکی و سایر مصارف معدنی، صنعتی و عمرانی است.

سنگ شکنها، عملیات خرد کردن سنگ ها و کاهش ابعاد اولیه آنها تا به دست آوردن ابعاد مناسب و مطلوب به منظور استفاده در کارهاي عمرانی و یا خرد کردن سنگ ها ي معدنی مختلف به منظور آماده کردن آنها براي عملیات تغلیظ در صنعت معدن و عملی ات مشابه را انجام می دهند.

خوشبختانه در سالهای اخیر، مقالات، کتابها، ضوابط و آیین نامه های متعددی در زمینه تکنولوژی بتن، اجرای راهها، سدها و سایر کاربردهای سنگدانه ها نگاشته شده است. با این وجود، کارهای اندکی در زمینه تکنولوژی و فرایند تولید مصالح سنگی تدوین شده است. بنابراین، می توان روشهای تولید سنگدانه ها را یکی از مغفولترین مباحث فنی کشور در زمینه اجرای پروژه های عمرانی دانست. این در حالیست که فلات ایران، یکی از غنی ترین معادن مصالح سنگی در دنیا به شمار می رود و تعداد زیادی از کارگاههای تولید شن و ماسه در کشور مشغول فعالیت هستند که از مشکلاتی چون پایین بودن راندمان و کیفیت مصالح تولیدی رنج می برند.

 کتاب حاضر، انواع سنگها، منشأ شکل گیری آنها، آزمایشها و استانداردهای مرتبط و شیوه های به کارگیری آنها را بررسی کرده و سپس تکنولوژیهای تولید سنگدانه های درشت دانه و ریز دانه را مطرح می نماید. در این راستا، انواع سنگ شکنهای فکی، ژیراتوری، ضربه ای، مخروطی و غلتکی معرفی شده اند. سیستمهای شستشوی مصالح، ماسه ساز، سرند، فیدر، نوار نقاله و سایر تأسیسات تولید مصالح و روشهای مدیریت و برنامه ریزی مجموعه تأسیسات سنگ شکن از دیگر مباحث مطرح در این اثر است.

این کتاب شامل فصلهای زیر است:

فصل اول / مصالح سنگی

فصل دوم / مبانی فرایند تولید مصالح سنگی

فصل سوم / مرحله اول تولید مصالح سنگی

فصل چهارم / مراحل تکمیلی فرایند تولید مصالح سنگی

فصل پنجم / اجزاي تکمیلی تأسیسات تولید مصالح

فصل ششم / طراحی فرایند سنگ شکنی

علاقه مندان برای تهیه این کتاب با تلفن 66484189 تماس حاصل نمایند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید