تجاری‌سازی پایان‌نامه‌های دانشگاهی دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف

http://www.callforpapers.ir/دبیر انجمن مراکز تخصصی تحقیق و توسعه صنایع و معادن از امضای دو تفاهم‌نامه بین این انجمن و دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف به منظور تجاری سازی پایان‌نامه‌های دانشگاهی در حوزه صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) حمید طاهباز توکلی گفت: با توجه به ارتباط موثر و هدفمند دانشگاه و حوزه های صنعت، معدن و تجارت و در راستای استفاده بهینه تحقیقات علمی دانشگاه تهران در مراکز صنعتی و ایجاد و گسترش و همفکری و همکاری‌های آموزشی – پژوهشی، تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با موضوع تجاری کردن پایان‌نامه‌های دانشگاه در حوزه صنعت، معدن و تجارت بین انجمن تحقیق و توسعه و معاونت‌های پژوهشی دو دانشگاه تهران و صنعتی شریف امضا شد.

وی افزود: هدایت و حمایت از پایان نامه‌های تحصیلی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای مراکز صنعتی و تجاری، همکاری درخصوص ارائه سمینارها، دوره‌های تخصصی کاربردی و کارگاه‌های آموزشی، همکاری و هماهنگی در خصوص بازدید دانشجویان دانشگاه از مراکز صنعتی و تبادل آمار و اطلاعات موردنیاز طرفین از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه‌ها هستند.

به گفته توکلی در حال حاضر بیش از 70 هزار واحد صنعتی و تولیدی در کشور وجود دارد که تنها حدود 2200 واحد دارای بخش تحقیق و توسعه فعال هستند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید