راه‌یابی دانشجویان ایرانی به مسابقات جهانی ربات‌های زیردریایی در آمریکا

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ایذه با اشاره به مقام سومی این دانشگاه در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران 2013‌ گفت: واحد پژوهشی این دانشگاه پس از کسب موفقیت در این مسابقات، موفق به کسب مجوز حضور در مسابقات بین‌المللی ربات‌های زیردریایی(ROV‌) سیاتل آمریکا شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) خسرو خیری‌زاده درگفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ایذه در اسفندماه 91 مدارک لازم جهت حضور در این مسابقات را به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کرد و در اواخر هفته گذشته موافقت ‌نهایی برای شرکت در این مسابقات از سوی مرکز آموزش‌های تخصصی زیردریایی آمریکا صادر شد.

وی افزود: این مسابقات از 20 تا 22 ژوئن 2013(30 خرداد تا یکم تیرماه) با همکاری ناسا و شرکت‌های نفتی دنیا و با حضور تیم‌هایی از کشورهای آمریکا، انگلستان، روسیه، چین، هنگ کنگ، سنگاپور، تایلند و… در واشنگتن برگزار می‌شود.

خیری‌زاده با اشاره به بازماندن رتبه‌های اول و دوم مسابقات بین‌المللی ایران ‌اپن 2013 از حضور در مسابقات بین‌المللی ربات‌های زیردریایی ROV‌ سیاتل آمریکا افزود: دانشگاه آزاد اسلامی ایذه تنها دانشگاه ایرانی است که موفق به کسب مجوز حضور در این مسابقات شده‌ است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ایذه همچنین از برگزاری نخستین دوره تخصصی ربات‌های ROV‌(زیردریایی) در ایران به میزبانی این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: این دوره آموزشی با همکاری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در اوایل آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که فناوری ساخت ربات‌های زیردریایی در این دانشگاه به‌ صورت کاملا بومی و تخصصی بوده‌ است، افزود: همچنین تمام تجهیزات لازم برای ساخت این ربات‌ها از داخل کشور تهیه شده است. با توجه به این امر از صنایع نفت، سدسازی، دریانوردی و حفاری که نیازمند فناوری ربات‌های زیردریایی هستند، درخواست می‌شود از این طرح‌های پژوهشی که کمترین هزینه را نسبت به طرح‌های مشابه خارجی دارند، حمایت کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید