دهمین جشنواره‌ی کتاب‌های آموزشی رشد برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد پاییز سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) فریبا کیا – مدیر ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی – در گفت‌و‌گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب گفت: به همین مناسبت فراخوانی به ناشران داده شده است تا کلیه‌ی آثار چاپ اولی کتاب‌های آموزشی خود در سال‌های 90 و 91 را تا پایان خردادماه سال جاری به این دفتر ارسال کنند.

او گفت:‌ بدیهی است که پس از ارسال و داوری، کتاب‌های منتخب به عنوان کتاب‌های مورد پذیرش آموزش و پرورش که استانداردهای آموزشی را مطابق برنامه درسی داشته باشند، به ترتیب اولویت اعلام خواهند شد.

کیا درباره تفاوت دهمین جشنواره کتاب‌های آموزش رشد نسبت به جشنواره‌های پیشین اظهار کرد: در دوره‌های پیشین معمولا دو دوره‌ی آموزشی مثل کتاب‌های آموزشی دوره‌های متوسطه‌ی نظری و فنی‌ و حرفه‌یی مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند، اما امسال هم‌زمان در یک دوره همه‌ی دوره‌های تحصیلی در این جشنواره مشارکت می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: به این ترتیب، کتاب‌های آموزشی دوره‌های پیش‌دبستانی، ابتدایی،‌ راهنمایی، فنی‌ و حرفه‌یی،‌ متوسطه و حتا کتاب‌های آموزشی کودکان استثنایی در این جشنواره مشارکت خواهند داشت.

مدیر ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی گفت: به این ترتیب، منابع آموزشی به‌روز داوری می‌شوند و همه‌ی کتاب‌های 91 در تمامی دوره‌های آموزشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. به این ترتیب به‌روز بودن داوری کتاب‌های آموزشی از دستاردهای دهمین دوره جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد خواهد بود.

 او افزود: از سوی دیگر، در جشنواره‌های پیشین در زمان جشنواره خود ناشران می‌توانستند کتاب‌های‌شان را فقط برای جشنواره ارسال کنند، اما در این دوره کلیه‌ی کتاب‌هایی که امسال برای درج در کتاب‌نامه‌ی رشد ارسال شده‌اند، در جشنواره مشارکت داده خواهند شد.

کیا همچنین عنوان کرد: کتاب‌نامه‌ی رشد،‌ کتاب‌نامه‌ای است که هرساله به ناشران و مؤلفان فراخوانی می‌دهد که کتاب‌های آموزشی چاپ اول و یک سال قبل را به دبیرخانه‌ی ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی که در دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزش مستقر است، ارسال کنند تا پس از بررسی در صورت تأیید به عنوان کتاب مناسب در کتاب‌نامه‌ی رشد درج شوند. به این ترتیب، فهرست توصیفی کتاب‌های مناسب به همراه مشخصات کامل شابک آن‌ها در مجموعه‌ای به نام کتاب‌نامه‌ی رشد به تفکیک دوره‌های تحصیلی درج می‌شود.

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش به منظور ساماندهی منابع آموزشی و ترغیب و تشویق ناشران بخش خصوصی به تولید منابع آموزشی طرحی را به عنوان طرح «ساماندهی منابع آموزشی» از سال 78 شروع کرده که یکی از راهکارهای اجرایی آن برگزاری جشنواره کتاب‌های آموزشی است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید