مدرسه پیشرفته «گرافن و ادوات اپتو الکترونیکی آن» برگزار شد

http://www.callforpapers.ir/مدرسه پیشرفته «گرافن و ادوات اپتو الکترونیکی آن» با سخنرانی اساتید آلمانی و ایرانی در پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر علی رستمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در آیین افتتاحیه این کارگاه آموزشی با بیان اینکه رشد علم در کشورمان در سال های اخیر شتاب بیشتری داشته که این روند همچنان باید ادامه داشته باشد، تصریح کرد: تولیدات علمی اندیشمندان و اساتید کشورمان در دانشگاه ها و سایر مراکز پژوهشی باید با توجه به استاندارهای روز جهانی صورت بگیرد.

وی افزود: امروزه تولید علمی در جهان مفید و ارزشمندتر می باشد که کاربردی بوده و در تولید ثروت در جامعه نقش داشته باشند.

رستمی، برگزاری چنین کارگاه های آموزشی در دانشگاه ها را در همگام شدن با دانش نوین دنیا موثر خواند و گفت: امیدواریم این کارگاه آموزشی به اهداف مورد نظر که همان ایجاد بسترهای لازم برای انگیزش دانشجویان و اساتید در جهت هوشمندسازی تولید علم و فناوری با توجه به نیاز حقیقی جامعه است، برسد.

دکتر اصغر عسگری، دبیر این کارگاه آموزشی نیز با بیان اینکه این اولین کارگاه آموزشی است که با این موضوع در دانشگاه تبریز با شرکت 130 نفز از دانشجویان و اعضای هیئت علمی از دانشگاه های سراسر کشور برگزار می شود، گفت: در طول برگزاری این کارگاه آموزشی، هشت سخنرانی کلیدی با محوریت کاربردهای فوتونیکی و اپتیکی گرافن ارائه خواهد شد که یکی از این سخنرانان از دانشگاه RWTH آخن آلمان بود.

وی آشنایی شرکت کنندگان با ماده نو گرافن و ادوات اپتو الکترونیکی آن را از جمله اهداف بر پایی این کارگاه بیان کرد و افزود: امروزه از یک سو توانایی های سیلیکون به محدودیت رسیده و از سوی دیگر، کشف گرافن با خواص منحصر به فرد آن در مقیاس نانو، مسیر موجود برای تولید جایگزین های ممکن برای نسل جدید قطعات الکترونیکی سریع تر و کوچکتر در قرن بیست و یکم را هموار کرده است.

به گفته وی، ویژگی جذاب گرافن باعث شده است که اعتبارات و حامیان مالی فراوانی برای تحقیقات در این زمینه پیدا شود وشاهد افزایش روند تولید علم در جهان باشیم.

استاد پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه گرافن با خواص منحصر به فرد در مقایسه با سایر مواد متداول قبلی از جمله نیم رسانه های معدنی و آلی به موضوع داغ تحقیقات در سراسر دنیا تبدیل شده است، تصریح کرد: جایزه نوبل سال 2010 به پاس کشف این ماده در مقیاس ازمایشگاهی اعطا شد که اهمیت این علم را در جهان نشان می دهد.

مدرسه پیشرفته «گرافن و ادوات اپتو الکترونیکی آن» از سوی پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز با همکاری انجمن فیزیک ایران و قطب علمی فتونیک این دانشگاه برگزار شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید