آخرین نتایج بی‌سابقه‌ترین عمل پیوند صورت

آخرین وضعیت بیماری که تحت بی‌سابقه‌ترین عمل پیوند کل صورت قرار گرفت، رضایت‌بخش اعلام شد و وی از توانایی در برقراری ارتباط با پزشکان از طریق نوشتن و تولید اصوات برخوردار است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) «گرزگورز» بیمار 33 ساله لهستانی در اثر برخورد با ماشین برش سنگ از ناحیه صورت به شدت آسیب دید؛ تیم پزشکی مرکز سرطان و موسسه آنکولوژی گلیویس در مدت زمان کمتر از یک ماه پس از سانحه، وی را تحت عمل جراحی پیوند کل صورت قرار دادند.

این عمل جراحی پیچیده و سنگین در تاریخ 15 می (25 اردیبهشت) و در مدت 27 ساعت انجام شد و فک، بینی، گونه، بخش زیر چشم با کمک پوست اهدا شده از یک فرد متوفی، بصورت بیمار پیوند زده شد.

دکتر «آدام ماسیووسکی» سرپرست تیم جراحی تأکید می کند: با انجام سریعترین عمل پیوند که تنها سه هفته پس از بروز سانحه انجام شد، بیمار از مرگ حتمی نجات یافت.

به گفته دکتر «ماسیووسکی»، شدت جراحات به حدی بود که این بیمار باید در سریعترین زمان ممکن تحت عمل جراحی پیوند صورت قرار می گرفت؛ در حال حاضر روند بهبود بیمار بسیار خوب توصیف شده است.

 

«گرزگورز» در حال حاضر از تخت بلند شده و می تواند از طریق نوشتن با تیم پزشکی ارتباط برقرار کند؛ همچنین می تواند صداهایی نیز تولید کند، اما بدلیل وجود لوله تراکئوستومی که برای تنفس کار گذاشته شده است، قادر به صحبت کردن نیست.

نخستین عمل پیوند صورت در لهستان، سریعترین عمل جراحی پیوند کل صورت در جهان محسوب می شود که باعث نجات جان بیمار شد؛ در عمل های قبلی پیوند صورت، مراحل آماده سازی چندین ماه یا حتی چند سال به طول می‌انجامید.

خطر بروز عفونت اصلی ترین نگرانی تیم پزشکی است، با این حال پزشکان امیدوارند که با انجام این عمل، بیمار بهبود یافته و به زندگی طبیعی بازگردد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید