سومین جشنواره منطقه‌یی اختراعات «کوهرنگ» آغاز شد

http://www.callforpapers.ir/جشنواره منطقه‌یی اختراعات «کوهرنگ» با حضور مبتکران استان‌های چهار محال و بختیاری، قم، اصفهان و مرکزی، صبح امروز در شهرکرد آغاز شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) مراسم افتتاحیه جشنواره با حضور استاندار چهار محال و بختیاری و روسای بنیادهای استانی نخبگان استان‌های یاد شده در محل هتل آزادی شهرکرد برگزار شد.

دکتر پیرعلی، رییس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 220 اختراع در سامانه جشنواره ثبت نام کردند که پس از داوری اولیه 154 اختراع در شش گروه شیمی و مواد، برق و الکترونیک، کشاورزی و صنایع غذایی، مکانیک و ماشین آلات کشاورزی، پزشکی و مهندسی پزشکی و عمران و تأسیسات ساختمانی، مجوز حضور در سومین جشنواره منطقه‌یی اختراعات کوهرنگ را کسب کردند.

وی افزود: از 154 اختراع تأیید شده اولیه جهت شرکت در جشنواره به ترتیب تعداد 33، 65، 12 و 26 اختراع از استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، قم، مرکزی و تعداد 18 اختراع از سایر استان ها در این جشنواره حضور دارند.

پیرعلی اظهار داشت: جشنواره کوهرنگ امسال در مقایسه با جشنواره های برگزار شده در سال های گذشته با فرصت زمانی محدودتری جهت هماهنگی و برنامه‌ریزی مواجه شده است؛ به طوری که در سال های گذشته این جشنواره در آذر ماه برگزار می شد در حالی که در سال جاری، برگزاری جشنواره کوهرنگ در ابتدای اردیبهشت ماه به تصویب کارگروه سیاست گذاری جشنواره های منطقه یی بنیاد ملی نخبگان رسید و زمان برگزاری آن برای تاریخ سی و یکم اردیبهشت ماه لغایت دوم خردادماه تعیین شده است.

وی اظهار امیدواری کرد این جشنواره بتواند رسالت خود را با مشارکت آحاد جامعه نخبگان کشور در شکوفایی اقتصاد ملی و اثرگذاری در سطح جهانی به خوبی ایفا کند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید