جدید ترین ویرایش شاهنامه ی فردوسی منتشر شد

http://www.callforpapers.ir/هم‌زمان با روز بزرگداشت فردوسی، شاعر بلندآوازه ایران، جدیدترین ویرایش مجموعه ۹ جلدی شاهنامه فردوسی نسخه مسکو منتشر شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir)  متن مشهور به شاهنامه مسکو از معتبرترین متن‌های تصحیح‌شده شاهنامه است که تصحیح اول آن در ۹ جلد در فاصله سال‌های ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۰ در مسکو چاپ شد.

بنا بر اعلام، دومین متن مصحح شاهنامه در سال‌های ۷۰ جلد یک و ۷۱ جلد دو در مسکو به چاپ رسید و مجموعه حاضر به عنوان ویرایش سوم و کامل شاهنامه مسکو منتشر می‌شود.

این اثر حاصل کوشش مستمر و تجربه‌های بیش از یک دهه تلاشگران و رهپویان دو نحله شاخص شاهنامه‌شناسی یعنی بنیاد شاهنامه فردوسی و دانشگاه خاورشناسی مسکو با ویراستاری استاد مهدی قریب است که از سوی مصححان روسی پروفسور محمد نوری عثمانوف و زنده‌یاد رستم علی‌اف به انتشارات سروش پیشنهاد و آماده نشر شد.

این اثر ۹ جلدی با کیفیت چاپ، کاغذ، جلد و بسته‌بندی مناسب هم‌زمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، به مخاطبان و علاقه‌مندان زبان فارسی عرضه می‌شود.

بنا بر گزارش ناشر، بر اساس سند راهبردی «افق رسانه»، پاسداری از خط، زبان فارسی میراث کهن اسلامی ایرانی و تاریخ کهن ایران‌زمین از جمله مأموریت‌های انتشارات سروش است و اهتمام به ویرایش شاهنامه نسخه مسکو گامی مهم در این جهت است.

این اثر در قالب مجموعه ۹جلدی در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت ۲۷۵ هزار تومان به علاقه‌مندان و مشتاقان زبان فارسی و پژوهشگران عرضه شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب به فروشگاه شهید مطهری سروش به نشانی: خیابان شهید مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، مراجعه کنند یا با تلفن‌های ۸۸۳۴۵۰۶۴ معاونت بازرگانی انتشارات سروش تماس بگیرند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید