تولید داروی آفت دهان در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی تهران

http://www.callforpapers.ir/رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تولید انبوه داروی آفت دهان در مرکز رشد دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر اکبر فاضل با اعلام این مطلب در مراسم اعتبار بخشی بین المللی این دانشگاه خاطرنشان کرد: این دارو که به زودی روانه بازار می شود در سطح بین الملل بوده و در درمان آفت دهان بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از تلاشهای فراوان موفق به دریافت درجه اعتبار بین المللی از ASIC شده است افزود: فارغ التحصیل دانشگاه ها می توانند در دانشگاه های عضو ASIC به تحصیل خود ادامه دهند.

فاضل با اشاره به اینکه برای پذیرش دانشجو در سطح بین الملل از شورای عالی فرهنگی مجوز گرفته شده گفت: طبق چشم انداز 1404 دانشگاه علوم پزشکی تهران باید جزو 200 دانشگاه برتر دنیا باشد که یکی از شاخص های آن بین المللی بودن است که ما توانستیم به این امر دست یابیم.

وی گفت: رتبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در دنیا نزدیک به 200 است. البته رقبای ما قدر بوده و باید موقعیت دانشگاه را در سطح بین الملل تثبیت کنیم.

رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه نزدیک به 14 فلوشیپ در دانشکده تعریف شده است اظهار کرد: در این زمینه دانشجوی تحصیلات تکمیلی گرفتیم که در سطح خاورمیانه کمتر دانشگاهی است که این فلوشیب ها را داشته باشد.

وی ادامه داد: نوآوری که در دانشکده اتفاق افتاد این بود که مراکز تحقیقاتی را به چهار مرکز تحقیقات رساندیم که مجموع اینها به پژوهشکده دندانپزشکی تبدیل شده است. هم اکنون نیز دو مرکز تحقیقاتی در حال راه اندازی است.

دکتر عرب خردمند، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران هم در مراسم اعتبار بخشی بین المللی گفت: آنچه که دربرنامه پنج ساله توسعه کشور و چشم انداز بیست ساله منظور شده است، کسب جایگاه علمی در عرصه بین المللی است. طبیعی است که دستیابی به این هدف عالی نیازمند به کارگیری ابزار مناسب آن است اگر در بخش آموزش به دنبال این باشیم که چگونه در منطقه قطب علمی باشیم باید در بخش های مختلف فعالیتهای متنوعی را به کارگیریم که نگاه بنیادی به برنامه‌های آموزشی یکی ازمبانی کاراست.

وی افزود: دسترسی به منابع و اساتید به عنوان ذخیره علمی جزو اصول این کار است. در بخش پژوهش نیز کاربردی کردن پژوهش ها لازمه به ثمر رسیدن نتایج تحقیقات است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید