کتاب مدیریت سیلاب شهری ترجمه و منتشر شد

http://www.callforpapers.ir/کتاب مدیریت سیلاب شهری، توسط مهندس محمد حسین رشیدی مهرآبادی (دانشجوی دکتری مهندسی عمران – آب) ترجمه شده است که به تازگی توسط انتشارات نوآور به چاپ رسیده است. این کتاب در 180 صفحه و در پنج فصل به صورت مصور و همراه با جداول ارائه گردیده است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.irتوسعه شهری و افزایش ساخت و سازها موجب تغییر پوشش سطحی شهرها شده و سطوح غیرقابل نفوذ، پشت بام ساختمان‌ها، سطوح خيابان‌ها و امثال آنها در شهرها همانند مانعي در برابر نفوذ آب باران به داخل خاک عمل مي‌کنند و سبب مي‌شوند که بخش بيشتري از بارندگي به رواناب سطحي تبديل شوند. اين امر باعث افزايش روان اب در شهرها شده که خود عاملي بر تشديد سيلاب و آبگرفتگي در شهرها مي‌باشد و در هنگام وقوع بارندگی‌های شدید، سیلاب‌های شهری شکل بگیرد که در نوع خود در بسیاری از موارد می‌تواند مخرب و ویران کننده باشند. می‌توان اظهار داشت با مدیریت آب‌های سطحی، این رواناب حاصل از بارندگی را تحت کنترل درآورده و از سطح شهر جمع‌آوری و کنترل کرد و همچنین آب‌های سطحی آلوده شهری که باعث آلودگی حوضه‌های پایین­دست شهرها می‌شوند تحت کنترل درآورد و باعث کاهش آلودگی محیط‌زیست شهرها شد. مدیریت سیلاب شهری زمانی محقق می‌شود که بتوان به صورت اصولی و مهندسی یک مدیریت یکپارچه و هماهنگ را بر روی سیلاب شهر و آب‌های سطحی فراهم آورد و با استفاده از روش‌ها و تمهیدات مقابله با سیلاب، می‌توان تبعات نامطلوب زیست‌محیطی و خسارات مالی و جانی ناشی از سیلاب و آبگرفتگی سطح شهرها را کاهش و تحت کنترل قرار داد.

با توجه به محتوای کتاب و مطالب ارائه شده در آن، می‌تواند منبع علمی و کاربردی مناسبی در رشته‌هایی از قبیل مهندسی عمران، مدیریت منابع آب، محیط‌زیست، شهرسازی، آبخیزداری، منابع طبیعی و … باشد. همچنین این کتاب می¬تواند در نهادهای مختلف از قبیل: شهرداری ها، دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی و NGO‌ها برای آموزش و آشنایی ساکنان شهرها و روستاها، بویژه در مناطق مستعد آبگرفتگی و سیل هستند، مورد استفاده قرار گیرد.
علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت این کتاب به انتشارات نوآور به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان فخررازی، خیابان شهدای ژاندارمری، نرسیده به خیابان دانشگاه، ساختمان ایرانیان، پلاک 58، واحد 6 مراجعه نموده و یا با شماره تلفن 02166484191 تماس حاصل نمایند و یا درخواست و پیشنهاد خود را به آدرس mh79.rashidi@gmail.com (مترجم کتاب) ارسال نمایند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید