ناشران جهان با 500 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه ابوظبی

http://www.callforpapers.ir/نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی امسال با رشدی 15 درصدی با حضور صدها نماینده از بیش از 50 کشور و با ارایه 500 هزار عنوان کتاب، فرهنگ کشورهای مختلف را در معرض دید عموم قرار داده است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) به نقل از میدل ایست آنلاین، این نمایشگاه امسال با برنامه ریزی‌های پویا، قصد دارد تا صنعت نشر را در منطقه «منا» تقویت کند.

برمبنای این برنامه‌ریزی‌ها در بیش از 30 نشست تخصصی، سخنرانان متخصص از 50 کشور، دیدگاه‌ها و تجربیات خود را از نقاط برجسته صنعت نشر با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

به گفته جمعه عبدالهت القبیسی، مدیر این نمایشگاه، این نشست‌ها به تبادل اطلاعات و انتقال جدیدترین دستاوردها در منطقه عرب زبان می‌انجامد.

یکی از نقاط تمرکز نمایشگاه امسال نقش تکنولوژی در توسعه جهان نشر است. در حالی که میزان نشر الکترونیک دو برابر شده، برپایی سمینارها در این حوزه که با حضور متخصصانی از آمریکا، آلمان، اسپانیا، یونان، امارات متحده، اردن و هند تشکیل می‌شود، می‌تواند به رشد بیشتر این حوزه در کشورهای عرب کمک کند.

یکی دیگر از نقاط تمرکز نمایشگاه کتاب امسال، کمک به پرورش تصویرگران جوان است. به این منظور برگزاری یک مسابقه و ارزیابی این کارها توسط یک گروه داوری متخصص و عرضه این آثار در یک نمایشگاه، از جمله برنامه‌هایی است که تدارک دیده شده است.

دومین کنفرانس بین‌المللی ترجمه با شعار «تقویت مترجمان» نیز از روز پنجشنبه در این نمایشگاه شروع به کار کرد. در این کنفرانس چهارروزه، بیش از 60 کارشناس از 20 کشور عربی و غیر عربی، تجربیات خود از این حوزه را مطرح می‌کنند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی که از 24 آوریل شروع به کار کرده و تا 29 آوریل (دوشنبه 9 اردیبهشت) ادامه دارد، امسال بیست و سومین دوره خود را پشت سر می‌گذارد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید