دانشنامه رسانه‌ای صنعت نفت منتشر شد

http://www.callforpapers.ir/نخستین کتاب میان رشته ای در حوزه صنعت نفت و رسانه منتشر شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) یکی از راه‌های افزایش تاثیرگذاری رسانه‌ها در حوزه نفت روی مخاطبان، ارتقای دانش تخصصی فعالان عرصه رسانه به منظور انتقال دقیق‌تر و عمیق‌تر مفاهیم تخصصی صنعت نفت و گاز است. بدون تردید ارتقای سطح کیفی تولید محتوای محصولات رسانه‌ای و نگارش اثربخش انواع فرآورده‌ها همچون خبر و گزارش و غیره می‌تواند زمینه درک عمیق‌تر از الزامات توسعه صنعت نفت و گاز در کشور، در میان مخاطبان را فراهم کند.

در گذشته واژه‌نامه‌ها و دایرةالمعارف‌هایی درباره اصطلاحات صنعت نفت و گاز منتشر شده است، اما این آثار به طور خاص پاسخگوی نیاز عملی و نظری رسانه‌ها نبوده است. بر این اساس، کتاب «دانشنامه رسانه‌ای صنعت نفت» با هدف آگاهی جویندگان و فعالان عرصه خبررسانی به ویژه در روزنامه‌نگاری اقتصادی، از سوی «غزاله طایفه محمودی» و «محسن ایلچی» تالیف شده است.

این کتاب در قطع وزیری از سوی انتشارات چالش همزمان با برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به بازار عرضه شده است.

«دانشنامه رسانه‌ای صنعت نفت» در 528 صفحه شامل بیش از 1500 واژه، مفهوم یا عبارت پرکاربرد با موضوع تخصصی، فنی، مهندسی، اقتصادی، مالی، سیاسی و رسانه‌ای است که خبرنگاران حوزه انرژی به صورت روزانه در برخورد با رویدادهای صنعت نفت و گاز، نظیر کنفرانس‌ها و همایش‌های خبری، تنظیم خبر، گزارش و مصاحبه با منابع خبری حوزه انرژی، با آن مواجه می‌شوند.

این کتاب نخستین اثری است که در حوزه صنعت نفت و رسانه به رشته تحریر درآمده است.

واژگان این دانشنامه از زاویه دید یک خبرنگار یا گزارشگر انتخاب و در چهار بخش شامل «نفت»، «گاز»، «پالایش و پخش» و «پتروشیمی» طبقه‌بندی شده است. علاقه‌مندان به تهیه این کتاب‌ می‌توانند با شماره تلفن 66414610 تماس بگیرند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید