تلاش فرانسه برای جذب دانشجویان خارجی تیزهوش

دولت فرانسه با هدف افزایش جذابیت بیشتر دانشگاه‌ها برای دانشجویان خارجی بااستعداد از اجرای برنامه‌های اصلاحی جدید پرده برداشت.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) این اصلاحات با هدف افزایش جذابیت دانشگاه‌ها برای دانشجویان خارجی و تاکید بر جذب دانشجویان با استعداد و تیزهوش از کشورهای در حال توسعه انجام می‌شود.

بنا بر اعلام وزرای دولت فرانسه، این اصلاحات ابزاری برای بهبود تجربه دانشجویان خارجی در فرانسه و ایجاد امکانات مناسب‌تر برای کمک به ورود آنان به بازار کار انجام می‌شود.

«ژنویو فیوراسو»، وزیر علوم فرانسه در حاشیه بازدید خود از دانشکده «cite U»، تاکیدکرد: دانشجویان و محققان بین‌المللی سرمایه‌های مهم فرانسه محسوب می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، ویزاهای جدید دانشجویی دو یا سه ساله، ایجاد مراکز جدید که تشریفات اداری دانشجویان بین المللی را تسهیل می‌کند و نیز انعطاف بیشتر در قوانین کاری که به دانشجویان اجازه می‌دهد تا راحت‌تر بتوانند پس از اتمام تحصیلات خود به کار مشغول شوند، به عنوان اهداف جذاب برای دانشجویان تیزهوش بین‌المللی در نظر گرفته شده‌اند.

فیوراسو در پایان، تاکیدکرد: دانشگاه‌های فرانسه باید فعالانه به دنبال ایفای نقش به عنوان رهبر در جهان باشند که در این راه بیشترین تمرکز روی کشورهای در حال توسعه است.

شایان ذکر است فرانسه در فهرست کشورهای پذیرنده دانشجوی بین‌المللی از رتبه چهارم به رتبه پنجم، نزول یافته و به همین دلیل وزیر علوم فرانسه رتبه حاضر این کشور را که پیش از این بسیار مناسب و دلخواه بوده، شکننده و آسیب‌پذیر عنوان کرده است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید