انتشار چند کتاب روان‌شناسی

چند کتاب با موضوع روان‌شناسی منتشر شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) کتاب‌های «انگیزش و هیجان»، «نگاهی به روان‌شناسی اسلامی»، «بهبود حافظه‌ی فعال» و «الگوهای روان‌درمانی یکپارچه با معرفی درمان یکپارچه‌ی توحیدی» در حوزه‌ی روان‌شناسی منتشر شدند.

«انگیزش و هیجان»

«انگیزش و هیجان» اثر محمدصادق شجاعی، شامل سه بخش «انگیزش در روان‌شناسی»، «انگیزش در منابع اسلامی» و «هیجان در روان‌شناسی و منابع اسلامی» است.

در بخشی از معرفی این کتاب که پشت جلد اثر درج شده، آمده است: «انگیزش و هیجان یکی از شاخه‌های مهم و جذاب روان‌شناسی است. انگیزش به بررسی علت‌های رفتار و هیجان به موضوعاتی مانند شادی، خشم، نفرت، عشق و … می‌پردازد. با توجه به پیچیده بودن انگیزش و هیجان، برای تبیین آن دیدگاه‌های گوناگونی وجود دارد.

این اثر در سه بخش تدوین شده و افزون بر توصیف و تبیین دیدگاه‌های روان‌شناختی انگیزش و هیجان، مبانی و عوامل موثر بر انگیزش و هیجان را در منابع و متون دینی (اسلامی) نیز مورد بحث قرار داده است.»

این کتاب با 260 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و قیمت 4800 تومان از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است.

 

«نگاهی به روان‌شناسی اسلامی»

«نگاهی به روان‌شناسی اسلامی»، زیر نظر سیدمحمد غروی و مسعود آذربایجانی و به کوشش مرتضی فرقانی، نجیب‌الله نوری و علیرضا شیخ‌ شعاعی در پنج فصل نوشته شده است.

در بخشی از معرفی کتاب آمده است: «روان‌شناسی اسلامی چیست؟ چه تعریف و ضرورتی دارد؟ آیا روان‌شناسی موجود را طرد می‌کند یا تکمیل؟ آیا اساسا ممکن است یک «روان‌شناسی اسلامی» داشته باشیم؟ اگر آری؛ ماهیت، مبانی، موضوع، هدف، مسائل و روش تحقیق آن کدامند؟ برای تولید و تدوین روان‌شناسی اسلامی چه زیرساخت‌هایی لازم است و چالش‌های پیش روی آن کدامند؟ این‌ها تنها برخی از سؤالاتی هستند که در این اثر تلاش شده به آن‌ها پاسخ داده شود.»

این کتاب نیز با 294 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و قیمت 5700 تومان از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است.

«بهبود حافظه‌ی فعال»

«بهبود حافظه‌ی فعال» اثر علی‌اکبر ارجمندنیا و محسن شکوهی‌ یکتا در هشت فصل از جمله «اختلال خواندن»، «اختلال ریاضی»، «اختلال طیف اوتیستیک»، «راهبردها و آموزش» و… نوشته شده است.

این کتاب با 168 صفحه، شمارگان 2000 نسخه و قیمت 8500 تومان به‌صورت مشترک از سوی نشر طبیب و تیمورزاده منتشر شده است.

«الگوهای روان‌درمانی یکپارچه با معرفی درمان یکپارچه‌ی توحیدی»

«الگوهای روان‌درمانی یکپارچه با معرفی درمان یکپارچه‌ی توحیدی» شامل سه بخش و سیزده فصل توسط محمدحسین شریفی‌نیا نوشته شده است.

در بخشی از معرفی کتاب عنوان شده است: «… در نظام درمان یکپارچه‌ی توحیدی بدون هیچ‌گونه تعصب علمی و با احترام کامل به همه‌ی مکاتب و دیدگاه‌های نظری و یافته‌های بالینی‌، درصدد آنیم که اجزای گوناگون نظریه‌ها و فنون درمانی سازگار با یکدیگر را انتخاب کرده و با تلفیق آن‌ها در آموزه‌های وحیانی، بویژه مؤلفه‌ی توحید و ارتباط صمیمانه با خدای یگانه، رویکرد جامعی ارائه کنیم که اثربخشی و کارآمدی فنون روان‌درمانی را افزایش دهد.»

این کتاب با 402 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و قیمت 6450 تومان از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید