چاپ 820 مقاله محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایگاه‌های ملی و بین‌المللی

http://www.callforpapers.ir/به همت محققان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال گذشته 820 مقاله در مجلات و پایگاه‌های ملی و بین المللی به چاپ رسید.

به گزارش  پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر محسن تفقدی، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از این تعداد، 575 مقاله در پایگاه های معتبر بین‌المللی از جمله “ISI” ، “pubmed” ،”scopus” نمایه شده و بقیه آنها در مجلات داخلی کشور به چاپ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در سال گذشته هزار و 100 طرح تحقیقاتی نیز برای اجرا در شورای پژوهشی دانشگاه به تصویب رسید.

تفقدی با تاکید بر اینکه گسترش مراکز تحقیقاتی به منظور ایجاد زیرساختهای لازم برای گسترش تحقیقات و پژوهش در دانشگاه از برنامه‌های اصلی این معاونت به شمار می‌رود و به همین منظور در سال گذشته تعداد مراکز تحقیقاتی دانشگاه به 45 مرکز افزایش یافت، افزود:‌ در حال حاضر از این تعداد مرکز 8 مرکز دارای موافقت قطعی از شورای گسترش، 15 مرکز دارای موافقت اصولی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و 22 مرکز دارای مصوبه شورای پژوهشی دانشگاه هستند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های پژوهشی و فراهم کردن شرایط مناسب ثبت اختراعات در دانشگاه موجب شد در سال گذشته 15 اختراع جدید در زمینه‌های مختلف تجهیزاتی، دارویی و پزشکی به ثبت برسد.

تفقدی با اشاره به اینکه در این سال راه اندازی نخستین پژوهشکده دانشگاه علوم پزشکی مشهد (پژوهشکده علوم نوین دارویی) به تائید وزارت بهداشت رسید، اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌های مناسب ایجاد شده در دانشگاه و تعداد مراکز تحقیقاتی، ایجاد 10 پژوهشکده دیگر نیز در شورای دانشگاه به تائید رسیده است.

وی تولید تجاری نخستین نانوداروی کشور و فرمولاسیون چند نانوداروی دیگر در دانشگاه، قرار گرفتن دکتر حسین حسین زاده _ استاد دانشگاه _ برای 3 دوره متوالی در بین یک درصد برترین دانشمندان جهان در گروه علوم فارماکودینامی و سم شناسی، کسب دو رتبه برتر در هجدهمین دوره جشنواره رازی سال1391 توسط دکتر یکتا و دکتر زارعی قنواتی و کسب رتبه برتر در پنجمین جشنواره فارابی در سال 1391 توسط دکتر یکتا را از دیگر دستاوردهای این معاونت در سال گذشته برشمرد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید