مسابقه ملی «توسعه فناوری‌های نوین آب» برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.irمسابقه علمی دانشجویی «توسعه فناوری‌های نوین آب» در سطح ملی توسط ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) فناوری‌های نوین در: «ارتقای مدیریت کمی و کیفی منابع آب (نرم‌افزاری، سخت افزاری)»، «ارتقای نظام مدیریت تقاضا و استقرار بازچرخانی آب در بخشهای متقاضی آب»، «اصلاح نظام مصرف بهینه آب در بخشهای کشاورزی، صنعتی و مسکونی»، «تصفیه و بازیافت پساب کشاورزی، فاضلاب صنعتی و مسکونی»، «توسعه، اصلاح و بهره‌برداری و نگهداری از سیستم‌های انتقال و توزیع آب شهری»، «توسعه، اصلاح و بهره‌برداری و نگهداری سیستم‌ها و شبکه‌های آبیاری و زهکشی»، «بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات تامین آب و انرژی (سدها، نیروگاه‌های برقابی)»، «پایش و کنترل سیلاب و سامانه‌های پخش سیلاب»، «شناسایی، پیش آگاهی و کاهش اثرات اقلیم و خشکسالی در منابع آب»، «جذب بارش، کاهش تبخیر و تعرق تلفات آن در حوضه»، «آبخیزداری و آبخوانداری و سامانه‌های استحصال آب باران» و « کاهش مصرف انرژی در تامین، بهره‌برداری، توزیع و مصرف آب در بخش‌های متقاضی آب» از جمله محورهای این مسابقه علمی محسوب می‌شوند.

بر اساس اعلام دبیرخانه عملی و اجرایی مسابقه، خرداد ماه امسال مهلت ارسال چکیده طرح‌ها به دبیرخانه خواهد بود. داوری آثار و طرح‌های ارسالی توسط جمعی از استادان و متخصصین و طبق ضوابط ارزیابی انجام خواهد شد.

ارزیابی بر اساس میزان ارتباط طرح با مسابقه، ابتکار و خلاقیت در طرح، امکان پذیری فنی، قابلیت اجرایی طرح، اطلاعات مالی لازم، قابلیت کاربرد و تعمیم طرح در سطح منطقه‌ای، ملی و فرا ملی، میزان تأثیر و اثربخشی صور ت می پذیرد.

همچنین، به برگزیدگان مسابقه جوایزی تعلق خواهد گرفت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مسابقه و فرم ارائه چکیده و اصل طرح به نشانی اینترنتی www.sharif.ir/~werc مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 02166164131 تماس بگیرند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید