فراخوان جدید لاک‌پشت پرنده برای ناشران، نویسندگان و مترجمان منتشر شد

فراخوان جدید فهرست لاک‌پشت پرنده برای شرکت دادن ناشران، نویسندگان و مترجمان ادبیات کودک و نوجوان در این فهرست منتشر شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای عمل پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دبیرخانه‌ لاک‌پشت پرنده با هدف ارائه‌ فهرست بهتر و کامل‌تر از کتاب‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان، از ناشران، شاعران، نويسندگان و مترجمان فعال در این حوزه دعوت کرده است تا آثار خود را به این دبیرخانه ارسال کنند.

هر فصل کتاب‌های زیادی برای کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود. حجم بالای کتاب‌ها از طرفی و نیاز کودکان و نوجوانان به کتاب‌های ارزشمند و با کیفیت بالا، عواملی هستند که مسئولان لاک‌پشت معتقدند باعث انتشار این فهرست در فصول مختلف سال می‌شود. این فهرست نتیجه‌ کار گروهی عده‌ای از کار‌شناسان، منتقدان، و نویسندگان کودک و نوجوان است که کتاب‌های منتشرشده‌ در‌ هر فصل را بررسی می‌کنند و فهرستی را برای مطالعه‌ کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌‌دهند. کتاب‌های پیشنهادی از نظر این گروه نسبت به دیگر آثار این فصل برجسته‌تر بوده و عناصری دارند که آن‌ها را متمایز و شایسته‌ پیشنهاد می‌کند.

 

با انتشار این فراخوان علاقه‌مندان می‌توانند دو نسخه از کتاب‌هایشان را که برای نخستين‌بار در زمستان 1391 منتشر شده است به دبيرخانه‌ لاک‌پشت پرنده ارسال كنند. مهلت ارسال آثار نیز تا 20 فروردین ماه 1392 است.

فهرست لاک‌پشت پرنده با پشتیبانی مؤسسه‌ شهر کتاب و پژوهشنامه‌ ادبیات کودک و نوجوان تهیه و منتشر می‌شود. این فصلنامه، یک مجله‌ تخصصی در حوزه‌ کتاب کودک و نوجوان است که از سال 1374 منتشر می‌شود و در دوره‌ جدید، تاکنون پنج شماره از آن با ضمیمه‌ لاک‌پشت پرنده منتشر شده است.

دبيرخانه لاک‌پشت پرنده در تهران، خيابان شریعتی، بالاتر از خیابان مطهری، نرسیده به خیابان معلم، نبش کوچه کلاته، فروشگاه شهرکتاب مرکزی واقع است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید