ارائه 65 مقاله در کنفرانس بین‌المللی نظریه گروه‌ها

http://www.callforpapers.irپنجمین کنفرانس بین‌المللی نظریه گروه‌ها با ارائه 65 مقاله در سالن اجتماعات دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر فرشید سعیدی، دبیر پنجمین کنفرانس بین‌المللی نظریه گروه‌ها افزود: در این همایش سه روزه 10 مهمان خارجی از کشورهای روسیه، چین، آلمان، ایتالیا و صربستان شرکت کرده‌اند.

وی افزود: کنفرانس بین‌المللی نظریه گروه‌ها یکی از گرایش‌های ریاضیات است که در لایه‌ی سوم گرایش‌های ریاضی قرار دارد.

سعیدی با اشاره به برنامه‌های این کنفرانس اظهار کرد: در این کنفرانس 9 سخنران اصلی از داخل و خارج کشور به سخنرانی می‌پردازند و مابقی سخنرانان به صورت موازی طی سه روز برگزاری سخنرانی‌هایی را در چهار بخش ارائه خواهند داد.

دبیر پنجمین کنفرانس بین‌المللی نظریه گروه‌ها با اشاره به تاریخچه برگزاری این کنفرانس‌، گفت: اولین کنفرانس بین‌المللی نظریه گروه‌ها در دانشگاه فردوسی برگزار شد و دوره دوم و سوم آن در دانشگاه اصفهان و تهران برگزار شده است.

وی افزود: دور چهارم این کنفرانس در دانشگاه پیام نور اصفهان برگزار شده است که هم اکنون دور پنجم آن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در حال برگزاری است.

 

دانشیار گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این کنفرانس هر ساله در کشور برگزار می‌شود و هر دو سال یک بار در سطح منطقه نیز دایر است و در پی آن امسال‌ در کشورهای مالزی و ترکیه کنفرانس بین‌المللی نظریه گروه‌ها برگزار شده است.

سعیدی در ادامه گفت: این کنفرانس دو سال آینده در دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد.

دبیر پنجمین کنفرانس بین‌المللی نظریه گروه‌ها اظهار کرد: تعداد مقالات ارسال شده به این کنفرانس حدود 100 مقاله بوده است که 65 مقاله را به صورت سخنرانی کوتاه و بلند پذیرفته‌ایم.

سعیدی افزود: تعدادی از مقالات رسیده به صورت پوستر به دلیل کم بودن تعداد آن به صورت سخنرانی کوتاه ارائه می‌شود.

دانشیار گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: سخنرانی‌های اصلی را به صورت یک‌جا برای بهره‌مندی بیشتر دانشجویان و اساتید برگزار کرده‌ایم که در این جلسات سوالات باز ریاضی برای تبادل اطلاعات مطرح می‌شود.

وی در پایان گفت: مطالب اثبات شده در ریاضی در تمام دنیا یکسان است و تمام مقالات نوشته شده در ایران کاملا با علم روز دنیا مطابقت دارد.

پنجمین کنفرانس بین‌المللی نظریه گروه‌ها از چهارشنبه، 23 اسفندماه آغاز به کار کرده و تا جمعه 25 اسفندماه ادامه دارد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید