انتخاب 6 مقاله محقق ایرانی به عنوان مقاله‌های برتر و پر استناد جهان

http://www.callforpapers.ir/شش مقاله سیامک طلعت اهری، عضو هیات علمی دانشگاه تبریز به عنوان مقالات برتر و پر استناد طی سال‌های 2010 تا 2012 از سوی مجلات بین المللی معتبر انتخاب شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با ارایه مقاله‌ای تحت عنوان A novel heuristi optimization method: charged system search به عنوان مقاله بسیار پر استناد در مجله Acta Mechanica با بیش از 80 بار استناد، انتخاب شده است.

این مقاله به عنوان یکی از دو مقاله بسیار پراستناد که باعث افزایش 26 درصدی ضریب تاثیر مجله مربوطه شده است، از سوی انتشارات Springer مورد تقدیر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، این مقاله، به معرفی یک روش جدید فراکاوشی که برتریهایی نسبت به سایر روشها مانند الگوریتم ژنتیک، روش اجتماع مورچه ها و …دارد، می‌پردازد. به دلیل قابلیتهای بالای این روش در حل مسائل پیچیده، این مقاله از طرف محققان حوزه های مختلف علوم بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 

همچنین از وی دو مقاله علمی دیگر با عناوین

Particle Swarm Optimizer, Ant Colony Strategy and Harmony Search Scheme Hybridized for Optimization of Truss Structures

وOptimization of Space Trusses Using Big Bang–Big Crunch Algorithm در مجله Computers and Structures و در انتشارات Elsevier به عنوان مقالات پر استناد به ترتیب با بیش از 100 و بیش از 65 استناد انتخاب شدند.

این دو مقاله با همکاری پروفسور علی کاوه از دانشگاه علم و صنعت ایران نوشته شده و در آن با ترکیب روشهای مختلف بهینه سازی، روشهای فراکاوشی پیشرفته برای طراحی سازه های اسکلتی ارایه شده است.

از این نویسنده اخیرا نیز دو مقاله دیگر تحت عناوین Firefly Algorithm with Chaos و

Imperialist competitive algorithm combined with chaos for global optimization در مجله Communications in Nonlinear Science and Numerical Simulations به عنوان مقاله داغ کل سال 2012 انتخاب شد.

همچنین مقاله ” Coupled Eagle Strategy and Differential Evolution for Unconstrained and Constrained Global Optimization در مجله Computers & Mathematics with Applications در انتشارات Elsevier به عنوان مقاله داغ شناخته شد.

یادآور می شود که در این مقالات نویسندگان درصدد بهبود و افزایش قابلیت الگوریتم‌های مختلف بهینه سازی بر‌آمده اند و با به کارگیری از ایده‌های موثر در روشهای فراکاوشی به الگوریتمهای بهتر و قابل اعتمادتری دست یافته اند. لازم به یادآوری است طلعت اهری، عضو هیات علمی دانشکده فنی مهندسی مرند بوده و اخیرا از سوی فرهنگستان علوم کشورهای در حال توسعه به عنوان محقق برتر جهان و از سوی دانشگاه تبریز به عنوان محقق برتر جوان در گروه عمده فنی مهندسی و همچنین توسط سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی به عنوان محقق برتر سال شناخته شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید