کسب رتبه نهم دانشگاه شهید چمران در ارائه مقالات در مجلات علمی کشور

http://www.callforpapers.irرییس دانشگاه شهید چمران اهواز از کسب رتبه نهم در ارائه مقالات در مجلات علمی کشور توسط این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکترحسن مروتی در نشست خبری امضای تفاهمنامه همکاری با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با اعلام این خبر اظهار داشت: این افتخار بزرگی برای دانشگاه شهید چمران اهواز است و از اهداف ما در شروع کار این بوده است، که رتبه تک رقمی را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه کشور ما در سال‌های اخیر با رشد علمی خوبی مواجه بوده است، افزود: اگر دانشگاههای مختلف در استان‌ها خود را از نظر علمی تقویت کنند می‌توان در هر مرکز استان یک دانشگاه با رتبه یک داشته باشیم تا دانشجویان هر استان بتوانند برای ادامه تحصیل به دانشگاههای محل سکونت خود مراجعه کنند.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص انعقاد تفاهمنامه با مرکز منطقه‌یی ISC گفت: با امضای این تفاهمنامه، مجوز مرکز منطقه یی ISC که عموما مجلات به زبان عربی و انگلیسی جهان اسلام را منتشر می‌کند، به دانشگاه شهید چمران داده می‌شود و این دانشگاه به عنوان مرکز منطقه‌یی ISC معرفی می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی ISC و تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد مرکز منطقه‌ای ISI ایرانی، اظهار داشت: هم اکنون در دانشگاه شهید چمران 28 نشریه منتشر می‌شود که 16 نشریه توسط ISC ارزیابی شده و واجد شرایط هستند که این مرکز آنها را منتشر کند.

وی افزود: در تفاهمنامه با ISC، چاپ و انتشار نشریات علمی، نمایه سازی در پایگاه‌های معتبر علمی توسط ISC و استفاده از امکانات و درگاه‌های مربوطه ISC ذکر شده است.

مروتی راه‌اندازی رشته علم سنجی در دانشگاه شهید چمران با همکاری ISC را یکی دیگر از مواد تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: از این پس می‌توانیم طرح های تحقیقاتی را با حمایت مالی ISC انجام دهیم.

وی گفت: انتخاب دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان مرکز منطقه یی ISC برای کشورهای همجوار از دیگر مواردی است که در این تفاهم نامه نظر گرفته شده است.

مروتی با بیان اینکه از نظر دستیابی به منابع علمی مستقل هستیم، گفت: امیدواریم روزی برسد که مرکز ISC به عنوان یک مرکز قابل استناد برای جهان باشد و ما محصولاتمان را از این پایگاه به جهان عرضه کنیم.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید