فراخوان نخستین کنفرانس ماهی‌شناسی ایران

http://www.callforpapers.irنخستین کنفرانس ماهی‌شناسی ایران اردیبهشت ماه سال آینده در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دبیر این کنفرانس با اشاره به اهمیت ماهی شناسی به عنوان اساس تحقیقاتی شیلات گفت: گسترش، پیشرفت و توسعه مباحث شیلاتی و صید و پرورش ماهی‌ها، بدون برخورداری از اطلاعات پایه پیرامون اکولوژی، بیولوژی، فیزیولوژی، ژنتیک و سایر مباحث مطرح در علم ماهی‌ شناسی، امکان‌پذیر نخواهد بود.

یزدان کیوانی تشکیل بخش قابل توجهی از مهره‌داران و تأثیرگذاری در بهره‌برداری و پایداری اکوسیستم‌های آبی را از اصلی‌ترین مزیت‌های حضور ماهی‌ها در محیط‌های طبیعی دانست و تصریح کرد: صرف نظر از اهمیت اقتصادی، با توجه به در معرض تهدید و انقراض قرار گرفتن انواع ماهی‌ها به دلیل خشکسالی‌های اخیر و آلودگی منابع آبی، توجه به این گونه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این عضو هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: متأسفانه تا چندی پیش ماهی‌شناسی در ایران کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت و با انجام اغلب پژوهش‌های ماهی‌شناسی توسط محققان خارجی، همینک نام اغلب ماهی‌های ایرانی قرین نام ماهی‌شناسان آمریکایی، اروپایی و روسی قرار گرفته است.

 وی تاسیس انجمن ماهی‌شناسی ایران و برنامه‌ریزی جهت برگزاری کنفرانس‌های سالانه ملی و بین‌المللی را از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور بومی‌سازی علم ماهی‌شناسی و سازماندهی امور پژوهشی و آموزشی این رشته در کشور عنوان کرد و گفت: در این راستا نخستین کنفرانس ماهی‌شناسی اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین کنفرانس ماهی‌شناسی ایران اضافه کرد: سیستماتیک و جغرافیای زیستی، بیولوژی و اکولوژی، مورفولوژی و کالبد شناسی، ژنتیک و فیزیولوژی، تنوع زیستی و حفاظت، لاروشناسی، تکوین و تکامل و ماهی شناسی کاربردی محورهای اصلی این کنفرانس می‌باشد.

کیوانی با اشاره به اهداف برگزاری این کنفرانس ملی گفت: ایجاد زمینه به منظور تعامل بیش از پیش محققان این رشته با یکدیگر، به روز نگه‌داشتن برنامه‌های ماهی‌شناسی در کشور، معرفی رشته‌ها و تخصص‌های ماهی‌شناسی، ایجاد ارتباط میان این علم با سایر علوم کاربردی و زمینه‌سازی به منظور بهره‌برداری از توانمندی‌های تخصصی ماهی‌شناسان کشور از جمله اهداف برگزاری این کنفرانس است.

وی گسترش همکاری با سایر سازمان‌ها، برگزاری کارگاه‌های تخصصی، معرفی محققان و تحقیقات برگزیده در این رشته و برنامه‌ریزی به منظور ارتقاء بیش از پیش جایگاه این علم در بخش‌های مختلف علمی، تحقیقاتی و اجرایی کشور را از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس ملی بیان کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان بیستم اسفند ماه سال جاری را آخرین مهلت ارسال چکیده و یا اصل مقالات به دبیرخانه این کنفرانس بیان کرد و گفت: علاقه‌مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر و نیز ارسال مقاله می‌توانند به آدرس اینترنتی http://www.iscconferences.ir/319 مراجعه و یا با تلفن 3913572 0311 تماس حاصل کنند.

برگزاری کارگاه‌های آشنایی با مطالعات ژنتیکی ماهیان، آشنایی با بافت شناسی ماهیان و کاربرد داده‌های ژئومتری در ماهی‌شناسی از برنامه‌های جنبی نخستین کنفرانس ماهی‌شناسی ایران است که 25 و 26 اردیبهشت ماه سال آینده در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید