تسهیل در جذب دانشجویان نخبه در هیئت علمی دانشگاه‌ها

دانشجوی نمونه کشوری از استان گلستان خواستار تسهیل جذب دانشجویان نمونه و استعدادهای درخشان در هیئت علمی دانشگاه‌ها شد.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) نجمه شاهینی در دیدار رئیس قوه قضاییه کشور با نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاهها در گرگان اظهار داشت: در استان گلستان دانشجویان نمونه و نخبه بسیاری وجود دارد که دارای توانایی‌های بالقوه زیادی هستند که برای بالفعل شدن نیاز به شناسایی و پرورش این توانایی‌ها است.

وی با بیان اینکه پرورش توانایی‌های نخبگان هزینه زیادی نمی‌خواهد متذکر شد: نخبگان فقط حمایت مسئولان را برای هدایت و سازمان‌دهی لازم دارند.

این دانشجوی نخبه دانشگاه علوم پزشکی گلستان به مشکلات دانشجویان قبل از فارغ‌التحصیلی اشاره کرد و افزود: در زمینه آموزشی کمبودهایی از جمله وسایل کمک آموزشی و کمبود فضاهای آموزشی در بیمارستان‌ها وجود دارد و از طرفی با توجه به اینکه مطالب اکثر کتاب‌های علوم پزشکی روز به روز تغییر می‌کند و مطالب جدیدتر می‌شوند دسترسی به منابع الکترونیک برای دانشجویان بسیار محدود شده است.

شاهینی ایجاد تسهیلات برای دانشجویان برای شرکت در کنگره‌های بین‌المللی و مجامع علمی و نیز کنگره‌های خارج از کشور را از مشکلات دانشجویان در زمینه پژوهشی برشمرد.

وی به مشکلات فرهنگی دانشجویان اشاره و تصریح کرد: مشکلات خوابگاه‌ها معضل تمام دانشجویان است و کمبود فضاهای مطالعاتی و امکانات اینترنتی در خوابگاه همچنین عدم خوابگاه‌های دولتی برای دانشجویان از مهمترین مشکلاتی است که دانشجویان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

این دانشجوی نمونه نخبه کشوری خواستار تسهیلات برای ازدواج دانشجویان و گرفتن کمک هزینه برای شرکت در تورهای آموزشی شد.

 

شاهینی در خصوص مسائل دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی گفت: باید تسهیلاتی برای دانشجویان نمونه و نخبه خصوصاً دانشجویان پزشکی برای شرکت در مقاطع بالاتر و تخصص‌ها در نظر گرفته شود.

وی مشکلات نظام وظیفه برای دانشجویان خصوصاً دانشجویان نمونه و استعدادهای درخشان را از دیگر مشکلات برشمرد و افزود: با توجه به تلاش‌های زیادی که در زمینه مشاغل پزشکی شده است اما هنوز بیکاری پزشکان، وام‌های پزشکان و وضعیت معیشتی آن‌ها معضلاتی است که نیاز به حمایت دارد.

وی بر شفاف‌سازی و رفع مسائل حقوقی در زمینه جراحی‌های پزشکی و انجام پژوهش‌های لازم برای شناسایی علت و رفع معضلات تأکید کرد.

شاهینی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قدردانی کرد و گفت: آن‌ها همیشه زمینه‌ساز رشد و بالندگی دانشجویان را برای ارتقای علمی کشور فراهم می‌کنند که امیدواریم این مهم گسترش و تداوم یابد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید