مشارکت قطب علمی سامانه‌های هوافضایی در دو طرح کلان ملی

http://www.callforpapers.irمدیر قطب علمی سامانه‌های هوافضایی دانشگاه صنعتی شریف از مشارکت این قطب در اجرای دو طرح کلان ملی هواپیمای 150 نفره و توربین گازی خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر کریم مظاهری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت‌های این قطب توضیح داد: قرار است برخی آزمایش‌ها و تست‌های آیرودینامیکی هواپیمای 150 نفره در دانشگاه صنعتی شریف انجام شود که قطب علمی سامانه‌های هوافضایی در اجرای آن سهیم خواهد بود.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، طرح کلان ملی بومی‌سازی و توسعه دانش فنی ساخت توربین گازی نیز از سوی شورای عالی عتف به دانشگاه صنعتی شریف سپرده شده است که بخشی از آن از سوی قطب علمی سامانه‌های هوافضایی انجام خواهد شد.

قطب علمی سامانه‌های هوافضایی دانشگاه صنعتی شریف در سال 1388 با مجوز وزرات علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را آغاز کرده است و شورای اصلی آن را هفت نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه و اعضای هیأت علمی ایرانی دانشگاه‌های خارج از کشور تشکیل می‌دهند.

مدیر قطب علمی سامانه‌های هوافضایی درباره دیگر فعالیت‌های این قطب خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته برگزاری مسابقات طراحی و ساخت سامانه‌های هوافضایی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که با هدف توسعه دانش و فناوری هوافضا در سطح جامعه، دبیرستان‌ها و مؤسسات آموزشی برگزار می‌شود.

مظاهری ادامه داد: همچنین سعی می‌کنیم که با برگزاری کارگاه‌هایی با حضور اساتید و دانشمندان این حوزه، مدیران و کارشناسان صنایع هوافضایی کشور را با تازه‌های علمی و فناوری دنیا در این زمینه آشنا کنیم.

قطب علمی سامانه‌های هوافضایی به تازگی حمایت خود را از فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی نیز آغاز کرده است که حمایت از چاپ مقالات و کتاب‌های اساتید و متخصصان این رشته از آن جمله است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید