فراخوان دانشگاهی انگلیسی برای مصرف کوکائین توسط دانشجویان !

دانشگاه سلطنتی لندن که یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور انگلیس محسوب می‌شود، جهت تحقیقات آزمایشگاهی خود بر روی اثرات ماده مخدر کوکائین، از دانشجویان داوطلب برای مصرف کوکائین دعوت به عمل می‌آورد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) این دانشگاه از دانشجویان داوطلب خواسته است تا در برنامه‌ای علمی جهت مقایسه و تشخیص شیوه‌های مختلف و نوین درمان اعتیاد کوکائین شرکت کنند.

مسوولان دانشگاه همچنین به دانشجویان داوطلب در این طرح غرامت قابل توجهی پرداخت خواهند کرد. شرکت در این تحقیق آزمایشگاهی برای همه آزاد نیست و محدودیت‌های جدی در این زمینه وضع شده است و مقامات مسوول در این تحقیق خط مشی‌ها و قوانین خاصی را برای انتخاب شرکت‌کنندگان در این تحقیق دنبال می‌کنند. ضمن اینکه تنها دانشجویان پسر اجازه همکاری در این تحقیق را خواهند داشت.

شرایط عمومی شرکت‌کنندگان در این تحقیق عبارتند از: برخورداری از سلامت جسمانی، داشتن سن بین 25 الی 40 سال و نداشتن پیشینه پزشکی و استفاده از مواد مخدری نظیر کوکائین و ماری جوآنا است. ضمنا شرکت‌کنندگان باید از کوتاه کردن ناخن و موهای سر به مدت 120 روز و در طول انجام این تحقیق خودداری کنند.

آزمایش فوق 90 روز به طول خواهد انجامید و طی این مدت تمامی مراحل آن تحت نظارت دایره سم‌شناسی دانشگاه سنت توماس انجام می‌گیرد.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی هافینگتون پست،‌ یکی از استادان دانشگاه سلطنتی لندن که نخواست نامش فاش شود، گفت: در ایمیلی که به دانشجویان ارسال می‌شود، عنوان شده است: هیچ گونه اجباری جهت موافقت با شرکت در این آزمایش وجود ندارد و در صورتی که جهت حضور در این آزمایش اعلام آمادگی کردید، هر زمانی که بخواهید می‌توانید از ادامه حضور در آن کناره‌گیری کنید. این ایمیل بسیاری از دانشجویان به ویژه آنهایی که نسبت به صحت آن تردید داشتند را آزرده کرده است.

یکی از دانشجویان این دانشگاه در صفحه فیسبوک خود نوشته است: دانشگاه از دانشجویان خواسته است تا کوکائین مصرف‌کنند. آیا واقعا این دانشگاه به سلامتی دانشجویان خود اهمیت می‌دهد؟

در عین حال سخنگوی دانشگاه سلطنتی لندن معتقد است: این یک مطالعه کاملا علمی برای اطلاع از اثرات متابولیک کوکائین در بدن انسان است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید