چهارمین دوره مسابقات دومینو در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.irچهارمین دوره مسابقات دومینو، 19 تا 23 اسفند ماه امسال در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) مسابقه دومینو رقابتی سالم است که در آن تیم‌های شرکت کننده با استفاده از مهره‌هایی با ابعاد مشخص و در رنگ‌های مختلف طرح مورد نظر خود را با یک زمینه گرافیکی خاص به نمایش می‌گذارند.

تا کنون سه دوره از این مسابقات برگزار شده و چهارمین دوره این مسابقات از سوی شورای صنفی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دو بخش رقابتی تاپلینگ و استکینگ برگزار می‌شود.

در بخش تاپلینگ که به صورت تیمی در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار می‌شود، شرکت کنندگان با استفاده از مکانیزم‌های مختلف مانند پرتابه‌ها، سطوح شیب‌دار، اهرم‌ها و حرکت در سیال‌های ویسکوز طرح خود را با چینش مهره‌ها که به تعداد تعیین شده‌ای به هر تیم اختصاص می‌یابد، در زمینی به ابعاد تعریف شده و با نوآوری گرافیکی در زمانی مشخص به نمایش می‌گذارند.

کارایی طرح، کم هزینه بودن و سادگی طرح از جمله مواردی است که داوران برای آنها امتیاز ویژه‌ای در نظر می‌گیرند.

در بخش استکینگ نیز که به صورت فردی برگزار می‌شود، هر فرد شرکت کننده اقدام به چینش مهره‌های مخصوص روی هم می‌کند که با توجه به تعداد کل مهره‌های چیده شده قبل از ریزش، رکوردی برای وی ثبت می‌شود. در این بخش تمامی مهره‌ها بر روی یک مهره به عنوان پایه چیده می‌شوند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید