ثبت صدهزارمین پایان‌نامه در سامانه ملی پایان‌نامه‌ها

http://www.callforpapers.irصد هزارمین پایان نامه در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور از دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع کارشناسی ارشد در وب‌سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) از بهمن ماه سال 1387 کار ثبت پایان‌نامه در پایگاه جدید آغاز شده و از آن زمان تاکنون بیش از 100 هزار پایان‌نامه در این پایگاه به ثبت رسیده است.

بیشترین پایان‌نامه‌های ثبت شده در پایگاه ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی مربوط به گروه علوم انسانی با 42 هزار و 730 رکورد بوده و پس از آن به ترتیب گروه علوم پایه با 21 هزار و 795 رکورد، گروه فنی و مهندسی با 19 هزار و 983 رکورد، گروه کشاورزی با 10 هزار و 397 رکورد، گروه هنر با سه هزار و 326 رکورد و گروه علوم پزشکی با دو هزار و 86 رکورد قرار دارند.

در میان پایان نامه‌های رشته‌های مختلف تحصیلی، رشته حقوق بالاترین آمار ثبت را به خود اختصاص داده به طوری که هزار و 882 پایان نامه ثبت شده مربوط به رشته حقوق بوده و رشته‌های ریاضی، روانشناسی، فیزیک و مدیریت در جایگاه‌های بعدی از نظر میزان ثبت پایان‌نامه در این پایگاه را داشته‌اند.

بر همین اساس با ایجاد نظام ثبتی دریافت پایان نامه ها، پژوهشگاه موفق شده در طول چهار سال بیش از 100 هزار پایان نامه را در این پایگاه به ثبت برساند؛ این در حالی است که در طول بیش از 80 سال یعنی از آغاز آموزش عالی در ایران تا قبل از ایجاد پایگاه ثبت پایان نامه ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی در سال 1387، 96 هزار و 602 پایان نامه در پژوهشگاه به ثبت رسیده بود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید