دانشگاه آزاد قزوین، میزبان سیزدهمین کنفرانس سیستم های فازی ایران

http://www.callforpapers.irمعاون پژوهشی دانشکده برق دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دبیر اجرایی سیزدهمین کنفرانس سیستم های فازی ایران گفت: برای اولین بار، دانشگاه آزاد اسلامی میزبان برگزاری کنفرانس سیستم های فازی ایران است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) سمیه رئیس دانا، به چگونگی میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و اظهار داشت: از یک سال پیش تلاش هایی برای اخذ امتیاز برگزاری کنفرانس صورت گرفت و مقرر شد که برای اعطای میزبانی این کنفرانس به واحد قزوین بازدیدی از توانایی ها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در بازدیدی که دکتر برزویی، رئیس انجمن سیستم های فازی ایران از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین داشتند، امکانات این دانشگاه را برای برگزاری سیزدهمین کنفرانس سیستم های فازی ایران مناسب ارزیابی کردند.

دبیر اجرایی سیزدهمین کنفرانس سیستم های فازی ایران افزود: به دلیل این که انجمن سیستم های فازی ایران زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات وفناوری فعالیت می کند، برگزاری دوره های گذشته این کنفرانس به عهده دانشگاه های دولتی بوده ولی خوشبختانه در بازدید هیات رئیسه انجمن سیستم های فازی ایران به خصوص دکتر برزویی رئیس این انجمن از امکانات و توانایی های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مقرر شد برای اولین بار یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ایران میزبان برگزاری چنین کنفرانسی باشد.

وی تصریح کرد: وجود زیرساخت های لازم هم چون سالن آمفی تئاتر مجهز، حضور استادان و اعضای هیات علمی ممتاز و شاخص کشور، ایجاد تسهیلات مناسب در دانشگاه، همکاری و تعامل نزدیک مسوولان و مدیران دانشگاه با برگزار کنندگان کنفرانس و اعتبار بالای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در بین دانشگاه های ایران به واسطه شهرت و کسب افتخارات جهانی و ملی، از عوامل اصلی اعطای میزبانی چنین کنفرانسی به دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است.

رئیس دانا، به ارائه تعریفی از مفهوم فازی پرداخت و گفت: نحوه استنتاج تقریبی انسان اساس شکل گیری این علم است و فازی یک علم میان رشته ای، ترکیبی از علومی چون مهندسی پزشکی، سیستم های هوشمند، کنترل و منطق بوده و نکته قابل ذکر این است که برای اولین بار درجهان یک ایرانی به نام پروفسور لطفعلی عسگرزاده این علم را ارائه کرد.

وی با اشاره به محورهای این کنفرانس یادآور شد: سیزدهمین کنفرانس ملی فازی ایران با محورهای هوش مصنوعی و سیستم های هوشمند، کنترل، شناسایی و پیش بینی سیستم ها، رباتیک، مهندسی پزشکی، آمار و احتمال، تحقیق در عملیات، اقتصاد، مدیریت و تجارت، هنر و معماری، علوم کامپیوتری، نظریه تصمیم، علوم پزشکی و علوم انسانی برگزار می شود و افراد علاقه مند می توانند مقالات خود را از طریق سایت کنفرانس که به زودی رونمایی خواهد شد به دبیرخانه کنفرانس که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مستقر شده ارسال کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: به زودی زمان و نحوه ارسال مقالات، اطلاع رسانی خواهد شد ولی پیش بینی می شود سیزدهمین کنفرانس سیستم های فازی ایران با حضور بیش از 700 استاد و دانشجو برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد : با توجه به این که شرکت در کنفرانس های خارجی برای استادان و دانشجویان دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی مقرون به صرفه نیست حضور در چنین کنفرانس هایی باعث دانش افزایی برای شرکت کنندگان می شو و همچنین حضور در چنین کنفرانسی امکان برقراری ارتباط و تعامل با سایر محققان را فراهم کرده و مزیت آشنایی با دست آوردهای صنایع را نیز خواهد داشت.

دبیر اجرایی سیزدهمین کنفرانس سیستم های فازی ایران یاد آور شد: برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی با حضور مدیران صنایع و کارخانجات، برپایی نمایشگاه هایی از دست آوردهای علمی و صنعتی و شناساندن استعدادها و توانمندی های دانشجویان و بازدید از مرکز تحقیقاتی و مرکز رشد واحد های فن آور دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از دیگر برنامه های این کنفرانس است و سیزدهمین کنفرانس سیستم های فازی ایران از 4 شهریور سال 92 به مدت 3 روز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار می شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید