اطلس لرزه‌خیزی کشور تدوین شد

http://www.callforpapers.irطرح اطلس لرزه‌خیزی به منظور تهیه و انتشار اطلاعات پایه برای طرح‌های عمرانی کشور و به همت کارشناسان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی تهیه و تکمیل شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر جلیل قلمقاش، معاون زمین‌شناسی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از تهیه و تکمیل اطلاعات پایه طرح اطلس لرزه‌خیزی کشور خبر داد و گفت: طرح اطلس لرزه‌خیزی کشور در دهه گذشته تلاش کرده تا اطلاعات پایه برای طرح‌های عمرانی را فراهم کند که این مهم در قالب چهارگوش‌های استاندارد در مقیاس یک‌ دویست‌وپنجاه هزارم انجام شده است.

به گفته وی در طرح اطلس لرزه‌خیزی کشور، اطلاعات نهایی به صورت گزارش و نقشه‌های لرزه‌خیزی، ریخت‌شناسی، ریخت زمین‌ساخت و لرزه زمین‌ساخت و همچنین برآورد خطر زمین‌لرزه تهیه و منتشر شده است.

قلمقاش با بیان این که اطلس لرزه‌خیزی کشور به همت کارشناسان دفتر مخاطرات زمین‌شناختی و زمین‌شناسی مهندسی این سازمان تهیه شده است، خاطرنشان کرد: مسوولان استان‌ها، متخصصان و برنامه‌ریزان کشور به‌ منظور پیشبرد طرح‌های عمرانی و توسعه‌یی و همچنین شناسایی پتانسیل‌های معدنی استان خود قادر به بهره‌برداری از گزارش‌های اطلس لرزه‌خیزی خواهند بود.

گفتنی‌ است، نقشه‌ها و گزارش‌های لرزه‌خیزی تهیه شده از سوی کارشناسان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در مناطق تبریز، گنبد، کوه‌کورخود، زنجان، آمل، ساری، گرگان، سبزوار، کاشمر، ساوه، قم، کرمانشاه، کاشان، شهرکرد، اهواز، بروجن، بهبهان، رفسنجان، کرمان و بندرعباس آماده بهره‌برداری است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید