حمایت از انتشار الکترونیکی نشریات دارای اعتبار علمی

http://www.callforpapers.irمدیرکل دفتر سیاست‌گذاری پژوهشی وزارت علوم از حمایت‌های این دفتر از انتشار الکترونیکی نشریات دارای اعتبار علمی خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر مظفر شریفی امکان گسترده‌تر نظارت، جستجو و پشتیبانی را از مزایای نشر الکترونیک دانست و افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشریات دارای اعتبار علمی از کمیسیون مذکور می‌توانند به صورت الکترونیکی منتشر و در حد نیاز تعدادی نسخه چاپی نیز منتشر شوند.
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، در خصوص نحوه فرایند انتشار این نشریات اظهار داشت: نشریات مذکور همانند نشریات چاپی کلیه مراحل داوری مقالات، جلسات هیأت تحریریه و پذیرش مقالات را خواهند داشت.

وی تنها تفاوت نشریات الکترونیکی با چاپی را در نحوه انتشار و توزیع آن دانست و یادآور شد: نشریات متقاضی پس از ارائه درخواست کتبی جهت تغییر انتشار از حالت چاپی به الکترونیکی و پس از بررسی با رعایت ماده 8 آیین نامه تعیین اعتبار نشریات علمی با انتشار آنها موافقت خواهد شد.

شریفی خاطر نشان کرد: این مصوبه در راستای سهولت انتشار و دسترسی هرچه بیشتر متقاضیان به منابع نشریات و نیز افزایش امکان ارزیابی و نظارت بر نشریات بوده است و بسیاری از هزینه‌های چاپ و توزیع را کاهش خواهد داد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید