آغاز ثبت‌نام دومین مسابقه سراسری «کتاب ماه مطهر» دانشجویان سراسر کشور

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از آغاز ثبت‌نام دومین دوره از مسابقه کتابخوانی «کتاب ماه مطهر» ویژه اسفند ماه برای دانشجویان سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) حجت‌الاسلام والمسلمین میرمجید سید قریشی، افزود: بخش کتابخوانی جشنواره حکمت مطهر دانشگاهیان کشور در قالب طرح «کتاب ماه مطهر» برای دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در چارچوب این طرح هر ماه یکی از آثار استاد شهید مرتضی مطهری معرفی و فایل آن در سایت هشتمین جشنواره حکمت مطهر دانشگاهیان قرار می‌گیرد و دانشجویان پس از مراجعه به سایت و ثبت‌نام، فایل کتاب را دانلود و پس از مطالعه در آزمون اینترنتی شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام قریشی یادآور شد: با توجه به تقارن این دوره با ماه ربیع الاول و هجمه‌های ناجوانمردانه کشورهای غربی و ایادی صهیونیسم به شخصیت عظیم و گرانقدر پیامبر اکرم (ص) در ماه‌های اخیر در این دوره، کتاب «سیری در سیره نبوی» به عنوان منبع مسابقه معرفی شد.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در خصوص محتوای سیر مطالعاتی آثار استاد شهید مطهری اضافه کرد: کار گروه علمی دائمی جشنواره حکمت مطهر دانشگاهیان در معاونت مطالعات راهبردی نهاد تشکیل شده و موضوع تدوین سیر مطالعاتی و پشتیبانی علمی جشنواره را پیگیری می‌کند.

وی به دوره اول برگزاری این مسابقه کتابخوانی سراسری اشاره کرد وگفت: دوره اول از این طرح که باتوجه به تقارن با ماه محرم و صفر براساس کتاب «حماسه حسینی» طراحی شده علی رغم تقارن با ایام امتحانات دانشگاه‌ها با استقبال خوب دانشجویان مواجه شد.

حجت الاسلام قریشی در پایان تصریح کرد: حمایت مسئولان فرهنگی کشور از این طرح و به ویژه افزایش جوایز آن موجب ایجاد یک جریان فرهنگی فاخر در دانشگاهها خواهد شد و علاقمندان جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند به سایت جشنواره به آدرس www.hekmatmotahar.com مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید