«روش‌های تولید کامپوزیت‌های زمینه آلومینیومی» به چاپ رسید

http://www.callforpapers.irکتاب «روش‌های تولید کامپوزیت‌های آلومینیومی» با تالیف دکتر عباس هنربخش رئوف، دانشیار دانشگاه سمنان و مهندس ریحانه خورشیدی در دانشگاه سمنان به چاپ رسید.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) به گفته مولفان این کتاب، کامپوزیت‌های زمینه آلومینیومی نوعی از کامپوزیت‌های زمینه فلزی هستند که به علت نسبت استحکام به وزن زیاد توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

در تدوین این کتاب تلاش شده در گام اول نکات و اطلاعات علمی مهم مورد نیاز جهت شناخت مواد کامپوزیتی و هدف از توسعه این مواد پیشرفته گردآوری و ارائه شود. پس از معرفی مواد کامپوزیتی، ویژگی کامپوزیت‌های زمینه آلومینیومی و مزایای آن‌ها و همچنین طبقه بندی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

روش‌های تولید کامپوزیت‌های زمینه آلومینیومی شامل فرایندهای جامد، مایع و درجا هم در این کتاب معرفی شده است.

در حال حاضر صنعت آلومینیوم به عنوان یکی از صنایع مهم کشور در حال گذر از مرحله دگرگونی از صنعت سنتی به سمت علمی شدن است و نیاز به منابع و کتب علمی تخصصی در این زمینه زیاد است.

این کتاب در شش فصل به رشته تحریر درآمده است که فصل اول آن شامل مقدمه کتاب است و کامپوزیت‌های زمینه آلومینیومی، روش‌های تولید، تولید به روش درجا، کامپوزیت ریختگی درجا Al-Mg2Si و اصلاح ریز ساختار و بهبود خواص کششی کامپوزیت درجا به ترتیب فصل‌های دوم تا ششم این کتاب را تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید