انتخاب فیزیکدان ایرانی به عنوان داور برجسته نشریات انجمن فیزیک آمریکا

دکتر «وحید کریمی پور» از اساتید دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یکی از داوران برجسته سال 2013 انجمن فیزیک آمریکا انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) برنامه انتخاب کارشناسان و داوران برجسته انجمن فیزیک آمریکا (APS)‌ از سال 2008 میلادی با هدف انتخاب و تقدیر از محققان ممتاز دنیا که نقش موثری در ارزیابی و چاپ مقالات در مجموعه نشریات این انجمن دارند، آغاز شده است.

تلاش این گروه از کارشناسان و داوران علاوه بر ارتقاء و بهبود سطح استاندارد مجلات APS به نویسندگان مقالات برای افزایش سطح کیفیت و خوانایی مقالات (حتی مقالاتی که در این مجلات چاپ نشوند) کمک می کند.

در حال حاضر بیش از 60 هزار محقق از سراسر دنیا با انجمن فیزیک آمریکا همکاری دارند که هر سال حدود 150 نفر از این گروه انتخاب و با اهدای بورس تحقیقاتی (فلوشیپ) در APS مورد تقدیر قرار می گیرند.

انتخاب این افراد بر اساس کیفیت، تعداد و زمان ارسال مقالات، بدون در نظر گرفتن عضویت در APS، کشور محل اقامت یا حوزه تخصصی انجام می پذیرد و افرادی که در تماس مستقیم با مرکز مجلات انجمن باشند از جمله سردبیران و اعضای هیأت تحریریه در فهرست برگزیدگان قرار نمی گیرند.

در سال 2013 میلادی 142 نفر از کارشناسان و داوران برجسته دنیا از کشورهای مختلف دنیا از جمله آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، کانادا، ایتالیا و ایران مورد تقدیر قرار گرفتند که در این فهرست نام دکتر «وحید کریمی پور» از اساتید فیزیک نظری دانشگاه صنعتی شریف نیز دیده می شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید